klOtat åt helvete men gjad att jag lever.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
japp.sitter här ganska glad faktist!!! kl är sw time 02:28.vad är lite plast jämfört med livet=nada!!!.har ju fortfarande en bra hoj trots skadorna..måste nog kolla knät i morrn och ev ett eller 2 revben.är mest sur över skyhöga amoteringar och förs.jag lyckades ju klota på det ända stället med åker på sidan av vägen,resten är tallskog=im a lycky markus..anväde fullt ställ vilket jag är mycket nöjd över :tummenupp

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
japp.sitter här ganska glad faktist!!! kl är sw time 02:28.vad är lite plast jämfört med livet=nada!!!.har ju fortfarande en bra hoj trots skadorna..måste nog kolla knät i morrn och ev ett eller 2 revben.är mest sur över skyhöga amoteringar och förs.jag lyckades ju klota på det ända stället med åker på sidan av vägen,resten är tallskog=im a lycky markus..anväde fullt ställ vilket jag är mycket nöjd över :tummenupp

=(...

bra att du e vid liv... viktigare än så blir det inte :tummenupp '
hojjen e bara plåt plast å järn... går att ersätta... :fakta

kollade på listan av trasiga saker... heh... tur att det finns försäkring... även om den oftast för oss numer är för dyr...

jaja, det blir till att vänta med åkningen då !! :(

fan va trist för dig... du som va så inne på moddning och allt..
JAJA, du e snart igång igen :tummenupp

och grattis till tillökningen!!! :)

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
r1666 skrev:

Tja kompis!

Var lite trött igår, såg att jag hade gjort den ny tråd;)
Sorry kompis.
Om du behöver hjälp med Fösäkrings b.
Maila mig privat, vet vilka luckor som finns;)

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Jag krashade den andra dagen jag hade min hoj. Egentligen det bästa som kunde hända, nu har jag återfått respekten för farten och fegar mycket mer nu än innan jag klotade. [/B][/QUOTE]

Just det efter första vurpan så har man lärt sig en hel del!
Problemet är att första vurpan kan bli sådan att det är svårt att
lära sig någonting efteråt

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Sällar mig till mängden som sägar att det är skönt att du lever och klarade dig så pass bra.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Originally posted by BMW R90s: Just det efter första vurpan så har man lärt sig en hel del!Problemet är att första vurpan kan bli sådan att det är svårt att
lära sig någonting efteråt

Tyvärr väldigt sant, i alla fall för somliga.

Förtroendet för däck och underlag kan få sig en knäck...

Bäst är att först hinna lära sig svänga, och sedan vurpa...hur otroligt dumt det än låter... (Helst inte klota alls, givetvis!)
Det är hur som helst mycket svårare tvärtom...

-> r1666 : Skönt att det gick bra med dig, och grattis till det som komma skall! :tummenupp

Last edited:

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
Gott att det gick så pass bra med dej....
men känner med dej angående hojen...
det är riktigt surt när hojen tar skada...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
BENSON skrev:
Gott att det gick så pass bra med dej....
men känner med dej angående hojen...
det är riktigt surt när hojen tar skada...

ja det är ju nästan det jag är mest SuR över.köpte hojen för 2veckor sen,körde hem den i 30 mil på motorväg i hällande och svinkallt regn,när jag kom hem upptäckte jag att p boxarna var trasiga.fick dom på garantin och den servicen var klar förra onsdagen så jag har inte ens kört in mig på hojen.surt sa räven,det var ju först i går jag kunde använda hojen på riktigt.hade längtat efter att gränsla den en hel dag men det blev ju bara en timme.ja ja :mad: kommer nog åka i juni nån gång igen :)

om det blir en flicka ska jag döpa den till APRILIA :tummenupp
sa det till min flickvänn nyss och hon verkade inte helt ogillande till det :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Bra att du klarade dig men om du nu körde rakt fram i en kurva helt utan anledning i 70 blås så bör du nog som Ugluk sa kolla upp det där med epilepsi.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
r1666 skrev:
körde rakt frami en svag högerkurva,kan inte förklara varför! det bara hände,körde jättelungt för vi mötte nån kille som blinkade med helljus och tänkte att polisen kanske står längre fram o skjuter.kanske var det som störde min fokusering i körningen :confused: mycket märkligt.skiter totalt i ömmande kropp,min drömmhoj är ju kraschad.börjar bli riktigt förbannad på mig själv :skrämd

Har du kollat så att inget lager skurit och nypt
?, typ i framhjulet. typ om tu råkat spreja det men högtycken eller så. så holler de inte så länge..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
John Holmes skrev:
Bra att du klarade dig men om du nu körde rakt fram i en kurva helt utan anledning i 70 blås så bör du nog som Ugluk sa kolla upp det där med epilepsi.

få se vad dom säger på sjukan i morrn om jag går dit.har ju en del samtal att ringa...tror inte jag hár epilepsi.va nog bara lite trött,med det är väl bäst att kolla. :)

spökrider

en arg jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen, eller jo det har ja ju
du är inte ensam, klotade min gixer 03 med 190 mil på mätaren igår, kom ut från sjukan idag, hojen är ruggigt planad på höger sida och jag skulle bara svänga in på macken för att tanka....dyr tankning.......hjälm, skinnställ mm bara skrot, hoejen går nog att fixa värre med mig men inget brutet

mvh GIXxXER

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
det som inte dödar härdar!

trist att höra men i bland kan det vara bra att det händer det ger än en tankeställare om hur illa det kan gå även i låga hatsigheter jag totalskrotade min ninja i 45 km/t ramen va av framdäcket satt i kylaren och alla kåpor va paj antagligen maxtur men landade 20 cm från ett tagtrådsstängsel!!

ta det lungt och tänk på att det inta bara är ditt liv det handlar om du ska ju bli farsa med!!

jag håller ju med om att det vore roligt att vara ekonomiskt oberoende och odödlig!!! det är tyvärr omöjligt hade varit en lyckad mc förar kombination annars!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
spökrider skrev:
du är inte ensam, klotade min gixer 03 med 190 mil på mätaren igår, kom ut från sjukan idag, hojen är ruggigt planad på höger sida och jag skulle bara svänga in på macken för att tanka....dyr tankning.......hjälm, skinnställ mm bara skrot, hoejen går nog att fixa värre med mig men inget brutet

mvh GIXxXER

lider med dig.. :(

va nere o kollade hojen och gjorde rent stället,det va bara en massa jord så det behöver jag inget nytt iaf.det är ju som sagt viktigast att man klarar sig själv.det är ju fan typiskt när man minst anar det så händer det alltid nåt :skrämd

bra att du klarade dig iaf :tummenupp
//mackan

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
hornet oskar skrev:
det som inte dödar härdar!

trist att höra men i bland kan det vara bra att det händer det ger än en tankeställare om hur illa det kan gå även i låga hatsigheter jag totalskrotade min ninja i 45 km/t ramen va av framdäcket satt i kylaren och alla kåpor va paj antagligen maxtur men landade 20 cm från ett tagtrådsstängsel!!

ta det lungt och tänk på att det inta bara är ditt liv det handlar om du ska ju bli farsa med!!

jag håller ju med om att det vore roligt att vara ekonomiskt oberoende och odödlig!!! det är tyvärr omöjligt hade varit en lyckad mc förar kombination annars!!

åfan vilket skit!!!! man är ju inte ensam med otur.bra att du klarade dig :tummenupp

jag kommer aldrig mer att släppa koncentrationen :whip

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
r1666 skrev:
få se vad dom säger på sjukan i morrn om jag går dit.har ju en del samtal att ringa...tror inte jag hár epilepsi.va nog bara lite trött,med det är väl bäst att kolla. :)
Vad många inte vet är att vissa extrema tillstånd (t.ex. trötthet, nedkylning) kan vålla ep-anfall hos människor som normalt sett inte har epilepsi. Den typiska uppfattningen att ett ep-anfall uteslutande innebär att falla till golvet och i konvulsioner bita sig i tungan med fradgan sprutande stämmer inte i särskilt många fall. En vanlig variant är en mkt kort blackout och även maniskt beteende kan orskas av ep.
Ett sömnEKG är vad jag sett användas för att diagnostisera krampfria epileptiker.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Ugluk skrev:
Vad många inte vet är att vissa extrema tillstånd (t.ex. trötthet, nedkylning) kan vålla ep-anfall hos människor som normalt sett inte har epilepsi. Den typiska uppfattningen att ett ep-anfall uteslutande innebär att falla till golvet och i konvulsioner bita sig i tungan med fradgan sprutande stämmer inte i särskilt många fall. En vanlig variant är en mkt kort blackout och även maniskt beteende kan orskas av ep.
Ett sömnEKG är vad jag sett användas för att diagnostisera krampfria epileptiker.

kan det vara så kanske?? var ju väldigt trött då det hände iaf :rolleyes:

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
vet presis hur det käns jag gick av i onsdags fick en spruken mjälte och några reben gick av ont i rygg och nacke men man får vara glad att man kan gå :( :( kom hem från sjukhuset i går kväll :(

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!