Klotat hojen, precis hemkommen från akuten

Coola Ola

Guest
Burre skrev:
Jaha... var hemma på lunch och när jag skulle tillbaka till jobbet så körde jag åt helvete... Framhjulssläpp i en kurva, framdäcket fastnar i trottoarkanten och hojfan slår runt och kastas över mig... jag glider och slår kullerbyttor cirka 10-15 meter på asfalt iförd jeans, jympaskor, och en tunn jävla jacka i nylon

Resultat...
Nylonet brändes fast i vänster underarm... Vänster knä riktigt skrapat... vänster ben svullet och ömt som fan

Hojen? Jo... skrot, framgaffeln böjd bucklor i tanken... motor dock intakt jaja
Det sura är att den bara är halvförsäkrad... så massa pengar rakt i sjön...

Så har min kväll varit!

Hehe, lyckades också klota hojfan igår natt. Skulle hjula lite men tyvärr var jag lite för cool för mitt eget bästa o lyckades köra med bakhjulet före framhjulet en väldigt kort stund innan jag låg på asfalten och sprattlade...... Dock hade jag stället på så enda skadorna blev en svullen fot och svullnad/skrubbsår på ena armbågen.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Burre skrev:
Jaha... var hemma på lunch och när jag skulle tillbaka till jobbet så körde jag åt helvete... Framhjulssläpp i en kurva, framdäcket fastnar i trottoarkanten och hojfan slår runt och kastas över mig... jag glider och slår kullerbyttor cirka 10-15 meter på asfalt iförd jeans, jympaskor, och en tunn jävla jacka i nylon

Resultat...
Nylonet brändes fast i vänster underarm... Vänster knä riktigt skrapat... vänster ben svullet och ömt som fan

Hojen? Jo... skrot, framgaffeln böjd bucklor i tanken... motor dock intakt jaja
Det sura är att den bara är halvförsäkrad... så massa pengar rakt i sjön...

Så har min kväll varit!

Shiit, man är inte ensam alltså. Tur att du klarade dig bra. Det finns reservdelar vet du samt verktygslåda.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Hehe... jag förtjänar ju att få en massa predikningar... Har ett komplett skinställ...
Men eftersom jag bara skulle till jobbet så behövs ju inte sådant...

HanneZ

Guest
Esquire skrev:
Ett gammalt citat från Simpsons: "Bones heal and chicks dig scars. Pain is temporary, but glory is forever."
Synd att burre inte bryr sig om "chicks" då, hur är det med guys? :D

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Fy sjutton :( Skönt att höra att du är på benen iaf! Hojen går alltid att fixa, men det gör dessvärre inte kroppen!

HanneZ

Guest
Burre skrev:
Hehe... killen är inte så glad nu... Han försöker få mig att sluta köra hoj helt...
Vet inte hur det är med killar men tjejerna lugnar ner sig efter par veckor!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Burre skrev:
Hehe... killen är inte så glad nu... Han försöker få mig att sluta köra hoj helt...

Ähhh, vafan, borde inte det vara en av de uppenbara fördelarna med att dejta en grabb att de har full förståelse för leksaker?

@coolaola: va hände med hojjen?

Coola Ola

Guest
t-rex skrev:
@coolaola: va hände med hojjen?

Växelföraren böjd, slip-on:et lite skrapat på utblåset, baklyset/blinker samt att mina hemmalagningar på bakdeln sprack och trillade av. Just ja, framhjulet är skevt också, var lite jobbigt att köra hem..... Måste hitta ett nytt då alla hjulriktarfirmor tagit semester nu.....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Olyckornas tid ser ut att ha drabbat Östersund. Jag ska försöka hålla mig i skinnet.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Burre skrev:
Hehe... jag förtjänar ju att få en massa predikningar... Har ett komplett skinställ...
Men eftersom jag bara skulle till jobbet så behövs ju inte sådant...

Detta är ingen moralpredikan från mig :fakta
Men jag skulle aldrig åka utan ställ... Jag har krashat o vet hur mkt ett ställ kan rädda en!!! Inte en meter utan...
Jag har varit tävlingscyklist i många år (för många år sen oxå :rolleyes: ) o där krasha man titt som tät... O när man har krashat EN ggn i 90km/h med bara cykelkläder (nylon...) vet man hur jävla ont det gör!!!!
Så det e nog erfarenheten som får en o ta på sig det även om man bara ska åka 500meter... :7peta

.../Yoshi

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jo... lär nog flitigt använda mig av skinstället nästa säsong i alla fall...

Yoshi_gixxeRR skrev:
Detta är ingen moralpredikan från mig :fakta
Men jag skulle aldrig åka utan ställ... Jag har krashat o vet hur mkt ett ställ kan rädda en!!! Inte en meter utan...
Jag har varit tävlingscyklist i många år (för många år sen oxå :rolleyes: ) o där krasha man titt som tät... O när man har krashat EN ggn i 90km/h med bara cykelkläder (nylon...) vet man hur jävla ont det gör!!!!
Så det e nog erfarenheten som får en o ta på sig det även om man bara ska åka 500meter... :7peta

.../Yoshi

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Esquire skrev:
Ett gammalt citat från Simpsons: "Bones heal and chicks dig scars. Pain is temporary, but glory is forever."

Vem är det som säger det???

Krya på dig. då lärde du dig nått igår också.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept