chippe skrev:Någon som vet hur det gick för killen som klotade på slingerbulten i onsdags?
Jävligt mycket grus i vissa kurvor!
Hoppas han klarade sig oskadd!
Zlide skrev:
Det var minst tre st som gjorde det den dagen...
Jag var inte där men kompisen var det. I en av de första kurvorna efter Rosenhill mot bulten drog en kille om och gick sen rakt ut i diket - men verkade klara sig ok. På mitten av bulten mötte han en bärjare med en ganska skrotad hoj på flaket. Bärgaren blinkade ihärdigt (varnade troligtvis för allt grus...) Efter hela bultenrepan vände han o skulle köra tillbaka mot Rosenhill...när han fick hejda sig någonstans på mitten av sträckan av att det låg en ducce o snurrade mitt på vägen med föraren som reste sig i diket. Även den killen såg ut att ha klarat sig rätt bra. Hur det gick med föraren av hojen som gick med bärgaren vet han dock inte.
Tydligen jäkligt sladdrigt på den vägen nu när vägverket lagat med grus...
Zlide skrev:
Jag var inte där men kompisen var det. I en av de första kurvorna efter Rosenhill mot bulten drog en kille om och gick sen rakt ut i diket - men verkade klara sig ok.
Olof Eriksson skrev:Får man förespråka banåkning?
(jag tycker det är trist att folk ska åka omkull i onödan)
Det är väl dumt....Du får bara mer konkurenter och hamnar längre ner på tabellenOlof Eriksson skrev:Får man förespråka banåkning?
(jag tycker det är trist att folk ska åka omkull i onödan)
Noyah skrev:ingen som nämt att dom kört fort här vad jag kan se
Hoztic skrev:Det var det väl ingen som sa något om heller?
Finessen med banor är ju avsaknaden av vv's gruslagningar, rullgrus i kurvorna, bilister och älgar, och något bättre avåkningszoner än tallskog!
TM skrev:Fast nu var det iofs en massa grus vid mittlinjen och i närheten av en skola... kanske ngn som fått nog av motorcyklar längs slingerbulten
Finns det ngn lagning under gruset?
Olof Eriksson skrev:Får man förespråka banåkning?
(jag tycker det är trist att folk ska åka omkull i onödan)
Zlide skrev:
Det var minst tre st som gjorde det den dagen...
Jag var inte där men kompisen var det. I en av de första kurvorna efter Rosenhill mot bulten drog en kille om och gick sen rakt ut i diket - men verkade klara sig ok. På mitten av bulten mötte han en bärjare med en ganska skrotad hoj på flaket. Bärgaren blinkade ihärdigt (varnade troligtvis för allt grus...) Efter hela bultenrepan vände han o skulle köra tillbaka mot Rosenhill...när han fick hejda sig någonstans på mitten av sträckan av att det låg en ducce o snurrade mitt på vägen med föraren som reste sig i diket. Även den killen såg ut att ha klarat sig rätt bra. Hur det gick med föraren av hojen som gick med bärgaren vet han dock inte.
Tydligen jäkligt sladdrigt på den vägen nu när vägverket lagat med grus...
Kawwa skrev:Om det bara hade funnits en bana närmare än 20 mil bort som var öppen för allmänheten så hade nog många valt det alternativet. Själv så drömmer man om en bana max 5 mil bort, under 10 och mycket bus på bulten är borta!
Blanco skrev:Det är väl dumt....Du får bara mer konkurenter och hamnar längre ner på tabellen
Blanco skrev:Jag kör själv där i bland..... O jag undrar....vart kommer allt grus ifrån?... Vid ett tillfälle va jag där på en förmiddag, och inte speciellt mycke grus....sen på eftermiddan så var det massa grus i en kurva.... ligger det någon kross i närheten som lastbilar hämtar grus eller?
Daddy skrev:Föraren av hojen som stod på bärgaren klarade sig helt utan skador.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |