Klotning på slingerbulten 22/9

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
sirmagnus skrev:
visst det ligger en massa grusstag runt bulten bla Riksten mm. Varenda bonde runt i närheten har typ ett eget grustag. Jag har kört grusbil (15 år sedan) och hämtat på en massa olika ställen runt bulten. Ibland fick man ett överlass och då händer det att lassek kalvar/rullar över i tvära kurvor :huvet . med katastofa följder för mc åkare. Så mycket grus beror nog på detta.

Så stora överlass existerar inte idag dock,
betr. bulten så var det vv:s superlagningar i jätteformat
mellan rh och skolan.

Dock dras en del upp av genande bilar av skiftande storlek,
detta grus är dock inte ett lager som det blir av lagningarna.

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
Nu så
Ni ringer väl 020 290 290 till vägverket direkt ni ser grus.
Inbillar mig att man skulle kunna få vissa juridiska fördelar om man klotar på grus några timmar efter att någon vv ringt o anmält samma grus.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kamikaze kid skrev:
EXAKT. :tummenupp

Kör av er där istället.
Jag ska inte moralisera om att man inte ska gasa på allmän väg.
Jag gör det jag med.
Men känslan att köra bana och slippa se alla träd ,stenar, diken , bilar och annat man kan slåihjäl sig på för et liiitet misstag eller en gnutta grus!
Den är mycket trevlig.

Ta det lungt nu.
Det är riktigt halt nu när det blir kallare och löven faller.

Vill gärna slippa läsa dessa trådar där våra kamrater förolykats...

HELT rätt!!! MEN även bana kan vara farligt för djur..körde på Rörken, då hoppade 2 rådjur, get med kid, upp framför mig och en instruktör :skrämd Det har aldrig hänt på vanlig väg för mig..nu ligger ju rörken iofs ute i skogen i princip..

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
En arbetskamrat till farsan åkte av i en kurva på rosenhill vägen i onsdags kväll, hans brorsa åkte bakom och åkte också av, det låg grus då också i kurvan, sen i torsdags så åkte morsan den vägen på eftermiddag och då hade man fräst ur i den kurvan, så det är nog inte någon boende som håller på och jäklas om han/hon inte har en fräs och det.., Men kör lugnt där, det pågår visst fortfarande arbete på den vägen och åkeriet som ligger vid macken kom nog snart försvinna, han håller på och konkar, så då blir det kanske lite lugnare med grus..

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
Slingerbulten

Körde den idag och fick höra av en bekant som bor i skogen där,han sa att dom lagar tydligen vägen på detta korkade sätt,harvar?,häller asfalt och löst grus som ska köras in heter det?Nån sorts klistergrus!Men det märkte jag mest av innan själva slingerbulten men man kanske borde vara vaksam på detta grus iallafall!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Reodor Felgen skrev:
Körde den idag och fick höra av en bekant som bor i skogen där,han sa att dom lagar tydligen vägen på detta korkade sätt,harvar?,häller asfalt och löst grus som ska köras in heter det?Nån sorts klistergrus!Men det märkte jag mest av innan själva slingerbulten men man kanske borde vara vaksam på detta grus iallafall!
Det kryllar av dessa skitlagningar i Skåne. Fick ett härlig bakhjulssläpp på en sådan fläck förra helgen. En polare gick omkull i en likadan fläck i våras då han skulle bromsa lite lätt eftersom vi kom ifatt en häst.

rant.gif

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Sjukt läskigt att behöva sitta och oroa sig för allt grus och annat skit som är på vägarna. Åk bana nästa år istället. Bra mycket roligare!

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Alla dessa kommentarer om att man ska åka bana istället tycker jag
är lite missvisande. Jag hamnade själv i dessa lagningar mellan Rosenhill
och bulten och det jag var ute efter den kvällen var en trevlig hojtur med
en avslutande fika.

Man ska väl kunna åka på en allmän väg utan att ha hjärtat i halsgropen.

Dom (vv) har faktiskt satt ut skyltar som varnar att det är slirigt så förmodligen
så har vv ryggen fri. Däremot så borde det göras något åt att dom lagar
vägar på detta vis för även om man ser skyltarna så är det extremt lätt
att åka rakt fram i en nygrusad kurva.

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Förstår att Vägverket med flera jobbar för nollvisionen, och att motorcyklarna skapar problem. Men att lägga ut rullgrus åp vägaran för att alla motorcyklister sak köa ihjäl sig och på så sätt bli av med dem kan ju inte vara rätt sätt.

Kan inte djupa gropar lite här och var i vägen funka, kanske en pianotråd efter nått krön eller bakom nån kurva.

Då är det väl bättre attt de kuggar alla på uppkörningen för att de leder hojen fel och sänker hastigheten på alla allmänna vägar till 1 km/h så de kan plocka kökortet av alla.

:tummenupp VV

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Olof Eriksson skrev:
Kör som om du körde på grus då, alltid :tummenupp

Det är bra mycket lättare att köra på grusväg, tom fort, än i inspirerat tempo på grusad asfalt. Det senare är alltför lömskt och otillförlitligt, särskilt som det även kan dyka upp helt oväntat.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Kawwa skrev:
Om det bara hade funnits en bana närmare än 20 mil bort som var öppen för allmänheten så hade nog många valt det alternativet. Själv så drömmer man om en bana max 5 mil bort, under 10 och mycket bus på bulten är borta!

Värst vad bortskämd du har blivit :tungan jag har 40 mil till midlanda :3freak

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...