Klubb för Honda Cbr 600

Status
Ej öppen för fler svar.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Ja, ja... Whatever... Starta en klubb om intresse finns. Skulle bara vilja veta vad som händer om jag byter hoj... Måste jag leta nya vänner då eftersom min nästa hoj INTE kommer vara en cbr, eller ens en honda?!

/FW

Jag undrar ju varför Du ens ska ansluta Dig till en Cbr-klubb om Du vet med Dig redan nu att Du kommer byta både modell och märke... ?

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Mattias skrev:

:7peta Har Du inget bättre för Dig än att klanka ner på andra?

Och gällande Din andra fråga här i tråden om jag vågar svälja stoltheten och fråga Dig om råd så är mitt svar att jag hellre pratar med folk som är trevliga än sådana som beter sig som Du.

/Maria

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Maria1980 skrev:

Och gällande Din andra fråga här i tråden om jag vågar svälja stoltheten och fråga Dig om råd så är mitt svar att jag hellre pratar med folk som är trevliga än sådana som beter sig som Du.

/Maria
Bra Maria! tror att vissa killar har problem med vårt mcintresse varför :confused: För ett tag sedan gjorde jag ett seriöst inlägg om turbo på hojjen då blev jag verkligen dissad av vissa. :(

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Maria1980 skrev:
Jag undrar ju varför Du ens ska ansluta Dig till en Cbr-klubb om Du vet med Dig redan nu att Du kommer byta både modell och märke... ?

Ett av problemen med märkes eller modellklubbar är att väldigt många MC-åkare byter hoj kanske varje eller vartannat år. Med undantag för Ducce, HD, Guzzi, gammeltrajjor och liknande tror jag det är svårt att hålla en klubb flytande.

Frågan är kanske om det finns andra sätt än just klubb. Av egen erfarenhet vet jag att det blir mycket jobb med klubbandet. Är du för entusiastisk får du göra allt själv, vill du delegera blir det mycket tjatande.

Det som verkar fungera är extrema märkesfantaster eller rena partyklubbar typ Vulcan Riders som verkar ha jävligt kul på träffar. Tror säkert folk köpt en Vulcan bara för de verkar ha bra drag.

Mina 2 ören :huvet

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Maria1980 skrev:

Läs Bonnies inlägg.

Det jag förundras över är att de flesta hobbyer måste organiseras. Är det för att vi är Svenskar eller? "Föreningarnas land"? Känner vi att vi MÅSTE höra till något för att vara någon?!

Btw. Du har fortfarande inte svarat på om jag måste skaffa nya vänner, eller om jag får vara kvar i klubben om jag säljer min "zebra"....

@Mirran:
Man behöver inte vara kille för att dissa ideen med en turbo på en cbr600f. Jag har bara en fråga. Varför? För att det är häftigt med turbo, eller för att man vill ha en hoj med klipp i? Länka gärna tråden om du har svarat där på dessa frågor...

/FW

HanneZ

Guest
Mirran skrev:
Bra Maria! tror att vissa killar har problem med vårt mcintresse varför :confused: För ett tag sedan gjorde jag ett seriöst inlägg om turbo på hojjen då blev jag verkligen dissad av vissa. :(
DU blev inte dissad. Ditt förslag blev dissat av ca 2 st av 5000. Resten dunkade dig i ryggen ... precis som du ville. Det va ju trots allt de som var meningen med hela tråden.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Maria1980 skrev:

/Maria
Jag har läst igenom mina inlägg i den här tråden och ser inte var jag "klankar ner på andra". Men å andra sidan är jag ju en idiot som inget begriper också.

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Johanjulgran skrev:
det går bra att leka med en 600F =)

Det är lätt att trilla när man försöker oxå :3freak

Ang klubbfrågan så tror jag mer på tråd än klubb faktiskt, iom att de flesta byter hoj efter ett tag. Eller gå med i en klubb som redan existerar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mirran skrev:

Ert fjantande är obegripligt. Lägger man upp en tråd om det ena eller det andra på ett offentligt forum får man ta the good with the bad. Vill man inte ha inlägg från negativa personer går det bra att ringa sina bästa kompisar och dunka varandra i ryggen. Ingen i denna tråd har varit direkt otrevlig eller spydig, men alla tycker som tur är inte likadant.

Anledningen till att du blev dissad av folk angeående turbo på din hoj är inte för att du är tjej. Utan för att det är en idiotisk idé.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Chris Ash skrev:
Ert fjantande är obegripligt. Lägger man upp en tråd om det ena eller det andra på ett offentligt forum får man ta the good with the bad. Vill man inte ha inlägg från negativa personer går det bra att ringa sina bästa kompisar och dunka varandra i ryggen. Ingen i denna tråd har varit direkt otrevlig eller spydig, men alla tycker som tur är inte likadant.

Anledningen till att du blev dissad av folk angeående turbo på din hoj är inte för att du är tjej. Utan för att det är en idiotisk idé.
Bra ide, har aldrig tänkt på det,smart att ringa kompisarna istället. :tomten

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
en cbr600 tråd ska man väll kunna ha för det verkar finnas en hel del 600 ägare.

Eller vad säger SWEDIE??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...