Hej alla sporthojjare!
som så många gånger förr här på sporthoj gäller detta inlägg köpråd. (please don´t hate me for my Ignorance) ni sitter ju ändå här och väntar på bättre tider...
jag är en ovanligt velig person som inte riktigt vet vad han vill...
jag har en budget på ca 25-35000:- som jag vill handla 2 hjuling för.
har inte haft mitt kort så länge ( 6 mån), men vill inte handla fel maskin som måste bytas...
jag vill ha något man sitter relativt skönt på, lära sig åka snabbt i busiga kurvor med, inte för dyr att försäkra (på mig själv), helst insprutare, inget jättestrul
maskiner jag har spanat in och kan tänka mig handla är:
TL1000 S/R
Aprillia SL1000 falco /RSV mille (same same?)
CBR929 (osäker om man kan hitta för 35k...)
hornet 900
VFR750 (ingen insprutare)
VTR1000 (ingen insprutare)
(ser nu att det är flest V maskiner i listan...)
pros n´cons med ovanstående lista? saknas det någon självklar maskin som jag missat?
helst en hoj som är fullvuxen, även om jag e en färsking/nOOb saknar jag botten i 600cc maskiner ex. ER6 och FZ6.. och jag kommer inte köra ihjäl mig DireCkt! eftersom jag kör med huvet och har familj...
som så många gånger förr här på sporthoj gäller detta inlägg köpråd. (please don´t hate me for my Ignorance) ni sitter ju ändå här och väntar på bättre tider...
jag är en ovanligt velig person som inte riktigt vet vad han vill...
jag har en budget på ca 25-35000:- som jag vill handla 2 hjuling för.
har inte haft mitt kort så länge ( 6 mån), men vill inte handla fel maskin som måste bytas...
jag vill ha något man sitter relativt skönt på, lära sig åka snabbt i busiga kurvor med, inte för dyr att försäkra (på mig själv), helst insprutare, inget jättestrul
maskiner jag har spanat in och kan tänka mig handla är:
TL1000 S/R
Aprillia SL1000 falco /RSV mille (same same?)
CBR929 (osäker om man kan hitta för 35k...)
hornet 900
VFR750 (ingen insprutare)
VTR1000 (ingen insprutare)
(ser nu att det är flest V maskiner i listan...)
pros n´cons med ovanstående lista? saknas det någon självklar maskin som jag missat?
helst en hoj som är fullvuxen, även om jag e en färsking/nOOb saknar jag botten i 600cc maskiner ex. ER6 och FZ6.. och jag kommer inte köra ihjäl mig DireCkt! eftersom jag kör med huvet och har familj...