ktm 625 smc är ju lätt snyggaste, lc4rna är ju lite tristare med bakdelen etc.
Det är snäppet över crossmotard kan man säga. Annars OM du absolut ska ha en crossmotard är det ju en ktm 525/530/560 eller va de nu är för jä... siffror. Mindre snurror (alla 450) brukar vara ettrigare och håller kortare, 525 är ganska snäll.
Sen får du inte glömma bort Husaberg, kika in deras nya FS570, efter 09 eller något kom den helt nya hojen och vad jag fattat det som är det en snällare maskin som håller längre? Sen finns ju äldre riktiga bushusor, men de är typ lika hardcore som 450 etc fast större motor
Eller så kan några i denna tråd berätta hur farbror kör med sin 990SMR, motard eller sporthoj?
På bana, gata eller bulten?
Eller så kan några i denna tråd berätta hur farbror kör med sin 990SMR, motard eller sporthoj?
På bana, gata eller bulten?
men vad ska man köpa för hoj om man ska följa dessa regler då?! det blir ju typ nån fet bmw eller liknande? eller nån jättegammal 80-90 talare?
Du är snabb på din 990 men det är ju varken motard eller sporthoj, det är ju motardernas motsvarighet till belgian blue (vilket inte är en riktig ko, bara något framavlat missfoster)
Nackdelen med motard är ju att det måste svänga i princip hela tiden för att det ska varar roligt. Bakhjul i all ära men man (jag) lessnar fort på att bara köra bakhjul. Motorväg och större landsvägar är rena döden med motard, men funkar helt ok med sport.
öhhh 625:an e ju en LC4..
LC4 är beteckningen på motorn och inget annat.
Eller så kan några i denna tråd berätta hur farbror kör med sin 990SMR, motard eller sporthoj?
På bana, gata eller bulten?
Rätt off topic, sluta spamma om hur duktiga ni är på att köra. Det var inte de tråden handlade om!
Så du kallar min hoj för ett missfoster? Tack för den. Skulle vilja vända på det och säga att det är en alldels oförskämt bra kompromiss. Man gör sporthojar förundrade på landsväg om man inte skall leka gåsrajder och bomba 300 på vägrenen och så fort det svänger lite lagom så har man bara ännu roligare eftersom den är så förbaskat lättsvängd.
Och utanpå allt det där så blir man ju stark av att färdas i stark motvind och lär sig att inte hänga i styret
Men vad som är viktigt är att köpa en riktigt bra hjälm (aerodynamiskt och bullermässigt).
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |