KM Linköpings MS

O.L

#37, back on track.
Gick med
18 May 2006
Hoj
'09 ZX6-R
Anmäld! Kom igen o anmäl er nu så det blir ett KM!

Jag körde min första Roadracingtävling 2005, 16 år gammal inför ca 15000 personer på Gelleråsen då 125 junior hade blivit inbjudna till "STCC Kanonloppet" för att göra reklam för RR-sporten.

Jag hade kört ca 3 tisdagsträningar och 1 gång på bikeweek (gatåkare i långsamma gruppen) innan tävlingen. Jag kom sist och blev varvad av många förare (inkl. Backlund junior, Lindén och Sköld grabbar).
Inför starten var jag inte jättekaxig...
Publik.jpg

Jag vet att det finns många där ute med både fler träningar och erfarenhet i bagaget för att anmäla sig till ett klubbmästerskap på skoj! Så kom igen nu, heja heja!

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Helt rätt! På KM kan vem som helst delta som har licens och är medlem i LMS. Jag körde bara KM förra året och det är det roligaste jag gjort. Jag kom sist men det spelade ingen roll, tävling är GALET ROLIGT!! Jag var nöjd över att jag inte blev varvad.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag ska provköra min gatreggade nya triumph 675 nästa tisdagsträning. Med gatdäck. Tycker jag det är skoj får jag väl låna ett par värmare och rasta den otränade gubbkroppen några varv runt ett KM. Nån som har ett par dunlopsulor billigt till en fattig återfallförbrytare?

Jag som inte skulle...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag ska provköra min gatreggade nya triumph 675 nästa tisdagsträning. Med gatdäck. Tycker jag det är skoj får jag väl låna ett par värmare och rasta den otränade gubbkroppen några varv runt ett KM. Nån som har ett par dunlopsulor billigt till en fattig återfallförbrytare?

Jag som inte skulle...

Det här måste ses och upplevas :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det här måste ses och upplevas :)

Precis! Även en icke-LMS:are blir sugen att återuppleva den SJUKA KM-hysterin!!!
Den, som lägger sig över startfältet som en blöt handduk när det är dags för race!! Och tränger sig in, gör alla deltagare extremt kissnödiga, som får alla att tänka "varför utsätter jag mig för detta?", som är SÅ GRYM!

Who's the coolest dude in town?????:yoparty

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Man kanske skulle köra ändå, det är ju pokalchans! ?
Pokal är skoj vare sig det är KM Sm eller VM :)

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Hoj
Blackbird -97
vad är det för priser på inträde? då Jag är i Linköping idag... vore skoj att se tänkte jag

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept