kmx eller kdx

mk_mannen

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Drac rr 125
Jag funderar på att skaffa antingen en kawa kmx eller kdx... Först av allt undrar jag om det är en bra mc. Och vad är egentligen skillnaden mellan dessa två modeller?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
mk_mannen skrev:
Jag funderar på att skaffa antingen en kawa kmx eller kdx... Först av allt undrar jag om det är en bra mc. Och vad är egentligen skillnaden mellan dessa två modeller?
Jag vet inte vad det är för skillnad, men jag vet att KMX förlorade alla jämförelesetester i början på 90-talet, men KDX vann i stort sett alla, så det borde vara några possitiva förändringar...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag började min karriär (både som hojåkare och som mc-bud) på en KMX 125. Det är en mycket slitstark och gedigen konstruktion. Min hade gått 1890 mil när jag köpte den, vid 3500 så skar den och då hade jag inte gjort någon direkt serivce under den tiden. Efter det körde jag 2 - 2,5 tusen mil till och den går fortfarande. Det enda som är värdelöst på KMXen är bromsarna. När det begav sig för mig så va iallafall KMXen 10 - 15 tusen billigare än KDXen och det gjorde mitt val helt klart.

asskicker89

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
husaberg fe 501 sm
mk_mannen skrev:

alltså..kmx är en väldig drift säker hoj osv..men den är ingen direkt beauty...
vill bara säga att kdx är jävligt bra med..drift säker och den går bra som fan..själv har jag gjort om den till motard och den är jävligt skön att köra...det som suger på min är bromsarna..men det ska jag fixa med stål slangar... :) köp kdx dom är snyggar och går snabbare :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!