Knäskrapar du på landsväg

Jag knäskrapar

• Antal röstningar
    0

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Gammelgixxern blir nervös i framänden när man hänger i högre fart så jag knäskrapar normalt inte på gata, vet inte hur nygixxern känns vid häng. Dock finns det en kurva där man kör 60-70 km/h men med mycket nerlägg och där brukar jag skrapa. Känslan är rätt skön tycker jag med mycket nerlägg och knäet i backen. Rondeller skulle jag aldrig luta så mycket i, gillar inte diesel.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Rundningsmärke skrev:
Skrapar sällan på landsväg, men visst händer det, vid Häggviksavfarten(E4 södergående) har jag svårt att hålla mig.
Oftast kör jag för sakta för att ens fundera på att knäskrapa.

/A

AAAAhhh en till Häggviksavfartskonesseur, bästa avfarten i Norra Sthlm. Påfarten vid Saab iAkalla söderut är inte dum den heller!!!

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
slita hårdplast

knäskrap har inge syfte på vägen,men det är kul och därför gör man det om man kan. Om man inte kan så gör man något annat kul i stället.... man är inte snabb för att man sliter puckar, man har lite skoj helt enkelt... :tummenupp

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
Haha tycker det e kul att typ hälften som svarat på pollen säger att dom skrapar på allmän väg,, inte brukar jag se folk som skrapar speciellt ofta, men jag kanske bara ser den andra halvan som svarat på pollen. :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
ConfuseD skrev:
Haha tycker det e kul att typ hälften som svarat på pollen säger att dom skrapar på allmän väg,, inte brukar jag se folk som skrapar speciellt ofta, men jag kanske bara ser den andra halvan som svarat på pollen. :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Nja, men du kanske inte ser dem när de skrapar. Jag sätter i knät så ofta jag kan. Och fan på er, sluta gnäll på det. :fatta! Det är skitkul att skrapa - eller köper man puckar med titanskruvar för att de ger mindre friktion och högre hastighet i kurvorna?? Haha! :lol

PS. Till er som tycker att det är töntigt att knäskrapa om man inte gör det i syfte att kapa sekunder: Jag kör bara i kurvor, på rakorna bär jag hojen eftersom det bara är coolt att köra i kurvor. Att gasa rakt fram är löjligt... eller nja.... bla bla bla....

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
ConfuseD skrev:

Bor inte du i Uppsala? Inte konstigt att du inte ser nå action på vägarna då :lol

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Håller med ett av inläggen här. Blir det så blir det.
Inträffat några gånger iaf. Och fan vad cool man känt sig då :yoparty ...

Fast i vanliga fall ska jag väll erkänna att jag får nog hänga apa för att göra det med "flit" så att säga. För min del så de gånger jag skrapat så har det vart när jag kommit in lite fort i en kurva och man har fått bitit i för att inte göra som i fredags.. åka ut i skogen...
Fast då var det långt till backen när framdäcket släppte :3freak

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Inte speciellt nödvändigt men jävligt ball

Knäskrapa är grymmt kul.
Att ta oskullden från sina första knäpuckar är ren o rå lycka.
Kommer ihåg första gången jag provade förra året. Hade nyss klämmt
på ett par pirelli supercorsa däck , så fästet skulle nog inte vara något problem. Åkte bort till en rondell här i mölndal o gav mig faan på att jag skulle ner med knät i backen innan dagen var över. O joo visst efter xxxxxxx tiotal varv i rondellen var lyckan gjord. :tummenupp :yoparty

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag kan inte förstå varför någon är emot att någon annan skrapar lite i kurvor?
Ska man inte göra körningen lite roligare? Om man vill sitta bredvid hojen i kurvor och slita plast så får man väl göra det. Det ska va kul att åka hoj!

Sen har jag funderat lite på en sak. På mitt skinnställ sitter det puckar, nu är jag nybörjare så jag kommer antagligen inte att kunna skrapa på ett bra tag. Är det löjligt att ha puckarna på? Man vill ju inte se ut som en wannabe :lol
iof så kan man ju skita i vad folk tycker :hihi

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
vågen skrev:
Jag kan inte förstå varför någon är emot att någon annan skrapar lite i kurvor?
Ska man inte göra körningen lite roligare? Om man vill sitta bredvid hojen i kurvor och slita plast så får man väl göra det. Det ska va kul att åka hoj!

Sen har jag funderat lite på en sak. På mitt skinnställ sitter det puckar, nu är jag nybörjare så jag kommer antagligen inte att kunna skrapa på ett bra tag. Är det löjligt att ha puckarna på? Man vill ju inte se ut som en wannabe :lol
iof så kan man ju skita i vad folk tycker :hihi

Det är väl inte svårt att knäskrapa, bara man har bra däck som man kan lita på. Sen ska ju folk skita i om man har skrapade puckar eller ej. :rolleyes:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Räknas fotpinnarna oxå?

Räknas fotpinnarna oxå?,lyckats skrapa i dem i rondell o böj men knäskrap
har jag inte lyckats med tyvärr,känns som man har lite tip noja.Provat köra bana engång oxå o det blir väl fler gånger så förhoppningsvis kan man få till nåt där med tiden.
Tycker dock hojen känns lite "slinger korv" i böjar,får väl se över dämpar justeringarna lite o se om det kan ge en stadigare hoj.

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Hur långt kan man lägga ner en hoj?
Säg att man värmer däcken ordentligt och sen ger sig in i en rondell och börjar pressa. Kommer det då helt plötsligt säga shlick å man ligger i diket eller känner man när gränsen närmar sig, att det börjar släppa lite fram eller bak?

Jag älskar att lägga ner hojen i rondeller och kurvor, men än har jag inte vågat nöta bort de yttersta nabbarna på däckat ens, så knäskrap är det inte tal om en på ett tag! :rolleyes:

Vill våga mer!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ConfuseD skrev:
Ja så är det

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Bulleboy skrev:
Säg att man värmer däcken ordentligt och sen ger sig in i en rondell och börjar pressa. Kommer det då helt plötsligt säga shlick å man ligger i diket eller känner man när gränsen närmar sig, att det börjar släppa lite fram eller bak?

Jag älskar att lägga ner hojen i rondeller och kurvor, men än har jag inte vågat nöta bort de yttersta nabbarna på däckat ens, så knäskrap är det inte tal om en på ett tag! :rolleyes:

Vill våga mer!

Har jag oxo undrat. Dom flesta har ju vart med små "släpp" till följd av grus, vatten och annat halt, men vad händer när gummit helt enkelt inte pallar mer? Hur beter sig ett vanligt gatdäck i en sån extrem situation?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Knäskrapa på landsvägen kan vara bra om man vill ha bort den där ruggade fula ytan på däcken som man får på banan :D Då blir ju däcken mer som polerade :tungan

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
GSXR1100R skrev:
Det finns folk som aphänger i rondeller i laglig fart enbart för att få i pucken, inte för att det behövs men dom tycker att det känns häftigt.

År 2002 så låg jag och harvade runt på SRW med min blygixxer, döm om min förvåning hur sakta vissa kan köra och ändå lyckas skrapa knä i alla kurvor, iof med aphäng samt upprätt hoj men helt otroligt akrobatiskt.

Jag aphängde i början, med min första hoj! :tuttar :tummenupp :hihi

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har faktiskt aldrig ens försökt knäskrapa. jag tycker att det känns skönare att hålla in knäna i kurvor. känns mer skyddat på nått sätt. jag hänger inte ens ut en milimeter åt något håll med baken i kurvorna. får man verkligen så mycket bättre viktfördelning om man sticker ut baken lite åt sidan? jag tycker inte att rossi och gänget hänger speciellt mycket. ser inte ut som det i alla fall. dom lägger liksom hojarna hur mycket som helst och sen hänger dom bara lite. om man tänker på det så tycker jag att det känns som att man borde kunna klara sig utan att hänga alls på allmän väg. jag tycker att jag kör rejält fort och om man ska köra så fort så att man blir tvungen att knäskrapa så blir det ju rena rama ghostrider körningen hela tiden.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Bulleboy skrev:

Vill våga mer!

Däcken släpper inte om inte du gör något dumt eller det kommer en stor oljefläck. De släpper när du gasar alldeles för mycket eller bromsar inte vid ett vanligt nedlägg. Körde mycket på Macadamdäck när jag körde gathoj och det var fäste så det räckte för att fotpinnarna skulle ta i.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa