Knäskrapsskydd till textilställ

kali68

Medlem
Gick med
29 Aug 2013
Hallå!

Finns det att köpa löstagbara knäskrapsskydd som jag kan använda utanpå textilstället?
I´m to fat for skinnställ och behöver annat alternativ... :-)

Antar att du menar knäpuckar 🤔fäst valfritt kardborretyg där du vill ha dom - kanske behövs värre symaskiner än folk här hemma och eventuellt textillim men får du dit det kan du ha pucken där du vill 🥳
Brukar trakassera en segelmakare här i krokarna för skinnställsservice eller dragkedjebyte på säkerhetsvästar

Bra fråga TS! :tummenupp

Hade det funnits textilställ med puckar är jag övertygad om att fler hade valt dem. Även för brukande på sporthoj.
För semestern hade jag valt ett sånt ställ direkt, Ringen ligger ju hemvägen från Alperna. Och tänk så skönt att slippa det otäta regnstället som alltid läcker in kallvatten under pungen... Fanns det sen lite poppigare färger än svart så vore succén given! 😁

Klicka på ja i inlägget
Sen till @kali68 tror inte du blir nöjd om inte byxorna sitter tight runt benet har svårt att föreställa mig textilbyxor med puckar än mindre dom länkade stateboardskydden med puckar -känns som nåt man skulle irriteras på direkt
Håll in knät och kör som en oldschoolbanräv 😂

Last edited:
Jag tror ”skateboard skydden” funkar.
Du skall ju inte åka på på puckarna utan bara känna var asfalten är .
Att sy fast kardborre på textilbyxorna funkar nog inte efter som puckarna inte hade suttit tillräckligt fix på benen.

Jag har testat runt lite med att gaffa fast något och problemet är att tyget i ett textilställ är för löst, "pucken" snuddar mark och vrids sen undan pga friktionen.
Det får bli oldschool-teknik istället :-)

Bra fråga TS! :tummenupp

Hade det funnits textilställ med puckar är jag övertygad om att fler hade valt dem. Även för brukande på sporthoj.
För semestern hade jag valt ett sånt ställ direkt, Ringen ligger ju hemvägen från Alperna. Och tänk så skönt att slippa det otäta regnstället som alltid läcker in kallvatten under pungen... Fanns det sen lite poppigare färger än svart så vore succén given! 😁
Tyvärr är Ringen stängd för MC i år 😔

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...