Sporthojarn
Oasexuell
Är det någon mer som brukar gunga på sin hoj fram och tillbaka. Jag bara undrar för jag gjorde så på min gunghäst när jag var liten och nu bara blir det så när jag kör hoj på gata. Obs, det händer aldrig på bana
Är det någon mer som brukar gunga på sin hoj fram och tillbaka. Jag bara undrar för jag gjorde så på min gunghäst när jag var liten och nu bara blir det så när jag kör hoj på gata. Obs, det händer aldrig på bana
Moto GP?Rappe körde hoj på den tiden då ingen skrapa knän annat än ofriilviligt.. sen va det en kool kille som som kom på att!! Vaa faan man kan ju känna av vinkeln på hojen o stötta den på knät.. Tejpa på lite gummi me macgyver tejp o ut på banan o alla undra va fan han pyssla med.. men det såg cool ut,o det verka funka på bana.. han vann visst nåra rejs i moto gp.. Men på gata e det nog mest för syns skull fortfarande .
Moto GP?
"Koola killen" du skriver om var King Kenny (Roberts).
http://www.youtube.com/watch?v=70FPdFMMgLk
Tapen benämns fortfarande KR-tejp.
Samma som "silvertejp" på svenska, "Duct tape" på engelska, eller populärt "Hamstertejp" emedan den används till att tejpa dylika djur så att de ej skall spricka när man idkar samlag med dom.
Kallas ibland för "Gaffa-tejp", men det är fel.
Skrapar man knä på gatan kör man alldeles för fort tycker jag! Då har ,man väldigt väldigt lite marginal om något oförutsedd finns i svängen (grus, älg, sten, död grävling, tysk turist etc. etc.)
såg en tråd här på SH för inte så länge sen med en film med knäskrap i 20knyck, om det ens gick så fort... är det för fort enl dig alltså?3040072Skrapar man knä på gatan kör man alldeles för fort tycker jag! Då har ,man väldigt väldigt lite marginal om något oförutsedd finns i svängen (grus, älg, sten, död grävling, tysk turist etc. etc.)
3039336Vad vill du med din fråga? Skryta?
Om det inte känns säkert att skrapa knät så gör inte det då, lyft upp knät o sänk farten då.
Det blir inte säkrare för att andra banåkare gör samma sak om det de du vill ha bekräftat eller nåt
Grattis...
ni menar såhär, *host*
--
det är dock inte så unikt som det verkar.. åk ner till bulten eller bogan, där åker var och varannan kamikaze-kille sådär, kanske inte med lika mkt nerlägg men ändå sen är det ju skillnad på skrap och skrap, vissa hänger ner så att de duttar i knänen, fast än kurvan hade kunnat tas 50 blås fortare utan skrap av en kille som kan köra och använda tyngden på rätt sätt...
Min kommentar blir som flertalet roadracing profiler brukar säga:
Man skrapar ALDRIG knän på allmäna vägar. Det är alldeles
för farligt. Gör man det kör man alldeles för fort, lägger ner hojen för mycket
och värdesätter inte andra trafikanter. I trafiken finns inga
avvåkningszoner och underlaget är inte att lita på. Behövs bara
lite grus eller något spill från ett annat fordon och olyckan kan vara
ett faktum. En duktig hojåkare anpassar sin körstil efter omgivningen.
Problemet är ju inte hastigheten utan hur mycket man måste luta hojen. Om det finns något farligt mitt i kurvan hur ska man kunna köra runt faran om man redan lutar hojen maximalt?såg en tråd här på SH för inte så länge sen med en film med knäskrap i 20knyck, om det ens gick så fort... är det för fort enl dig alltså?
Det behöver inte gå så fort för att man ska kunna lägga ner en hoj för att få knäskrap.. men det är ju mer för att man ska få skrapa än för att ta kurvan smidigt.
Moto GP?
"Koola killen" du skriver om var King Kenny (Roberts).
http://www.youtube.com/watch?v=70FPdFMMgLk
Tapen benämns fortfarande KR-tejp.
Samma som "silvertejp" på svenska, "Duct tape" på engelska, eller populärt "Hamstertejp" emedan den används till att tejpa dylika djur så att de ej skall spricka när man idkar samlag med dom.
Kallas ibland för "Gaffa-tejp", men det är fel.
Jag kör inte så fort så att jag kan skrapa knät i backen på allmän väg. Självklart har jag gjort det. men då hänger jag av som en apa och det skulle gå rejält mycket fortare att bara sitta normalt i sadeln.
Ungefär som IronMike gör på bilden ovan, menar du?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |