SM 570 RR skrev:
Då kan jag rekommendera trattar och vanlig tunn filterduk för 50 spänn istället.
Förresten, om du ska toppfartsåka eller köra på strippen kanske du skulle byta hoj...
Det nog inte så mycket fråga om dragracing, utan snarare en fråga om att ha en motor som fungerar fint och går bra
. Ju rappare och piggare motor destå roligare/bättre tycker jag. Ett sätt att mäta detta är att se fart på vissa sträckor en bra mätning för att se hur hojen också fungerar i tävlingssammanhang, även om andra faktorer som bromsar, chassie m.m. är minst lika viktiga där... Ett annat sätt kan vara att se accelerationen på en viss växel mellan vissa varvtal...
Att rejsa med motarder på "strippen" kan vara kul om man kör mot andra motarder. Starten är väl bland det viktigaste momentet i en sådan tävling, eller hur? Ju mer startträning destå bättre...
Toppfartsåka är inte speciellt väsentligt i annat hänseende än att det ger en vink om effekten i min 660 kontra andra 660... vilket det var en fråga om i det här fallet; om KN-filter ger mer pulver i motorn eller inte...
Hur kör du din Husky egentligen för att få reda på att den går som den ska vid injustering av förgasare m.m.?! Jag tycker 300 m tester avslöjar ganska väl hur bra motorn jobbar. Har man ex 147 km/h med 160 huvudmunstycke(Hm), 153 km/h med 167 Hm och 147 km/h med 170 Hm så kör jag ju självklart med ett 167 Hm, eller hur?
/G