Knackande VF1000R

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lager-knack ?

Vet en som köpte en till brutalt underpris av samma anledning, (slammer och rädsla för ras på kam eller vev). Bytte soppapumpen och sen var det frid och fröjd. Värt att kolla kanske, lät misstänkt? Kan ju ha tur....

? vad-då soppapumpen är elektrisk och sitter bakom motorn, för endast väsen när den ej får soppa. Oljud i motorn är något annat! Toyman
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
? vad-då soppapumpen är elektrisk och sitter bakom motorn, för endast väsen när den ej får soppa. Oljud i motorn är något annat! Toyman

Spann vidare på att han inte kunde spåra ljudet trots "bonna-stetoskop". Om nu pumpen sitter nära bakre cylinderparet menar jag att det kan vara lätt att förväxla härkomsten av missljud, eller? Skall kolla upp det vid tillfälle, det är 12 år sen och minnet kan ju spela en små spratt. Det fanns oljud i maskinen som ägaren trodde var ett allvarligt fel, men det var enkelt avhjälpt, så mycket är klart. Återkommer i saken.

Blev erbjuden köpa denna lågmilade VF 1000R för 15 loppor, med felfri plast! Dåförtiden ganska pank....

(Kan det vara så att den inte får soppa av ngn anledning och därför låter? Taskiga slangar, murkna slangar, veck på slang, inget/felaktigt vakum, skit i kranen, jobbar inte ok pga okontakt kan ju vara några tänkbara felkällor kanske?).

Varför sätter du en arg gubbe på inlägget, lite nyfiken på det?
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jag hoppas jag har fel!

Varför sätter du en arg gubbe på inlägget, lite nyfiken på det?[/QUOTE]

Är en gubbe själv och blir lite förbannad, när någon går och lägger pengar i ett köp som ska inbringa glädje och nu bara blivit ett bekymmer. De finns så många fina hojar att köpa så varför ta en med oljud i motorn. Min tredje VF1000R står i garaget, grymm hoj, lite tung eller mycket tung. Men är väl medveten att den kan lätt bli ett bekymmer. Liten oljevolym, höga temperaturer och litet pissigt materialval i vissa vitala delar. Å andra sidan finns många VF1000r ägare som averkat otroligt massa mil helt felfritt. Det är inte troligt att det tickande pumpljudet vid bränslebrist hörs när man åker på hojen. Men som jag tänkte tidigare, jag hoppas jag har fel och att det är ett enkelt fel. Motorcyklar, bilar osv hur många misstag har man inte gjort själv:huvet Ha det gott alla VF1000R ägare. Toyman
 

SuddenX

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
84 Honda VF1000R 87 Suzuki GSXR400
Det är inte bränslepumpen som låter, Toyman har rätt det är nog vevlagren som gått tyvärr. Fåtag en beg. spis till cykeln lär inte bli lätt att hitta....:huvet.... Någon dag kanske............. /Johan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är inte bränslepumpen som låter, Toyman har rätt det är nog vevlagren som gått tyvärr. Fåtag en beg. spis till cykeln lär inte bli lätt att hitta....:huvet.... Någon dag kanske............. /Johan

Bekagar, står själv med en rasad hoj och en krånglande jag kör med, (bromsrelaterat), inga VF dock. Det är så otroligt segt när man vet att det inte går att fixa för rimliga pengar heller. Ingen av göteborgshojarna som ligger (kvar) på blocket? (Blev lite sugen på en av de hojarna).
 

SuddenX

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
84 Honda VF1000R 87 Suzuki GSXR400
Bekagar, står själv med en rasad hoj och en krånglande jag kör med, (bromsrelaterat), inga VF dock. Det är så otroligt segt när man vet att det inte går att fixa för rimliga pengar heller. Ingen av göteborgshojarna som ligger (kvar) på blocket? (Blev lite sugen på en av de hojarna).

Byta lagrena (om det nu är det) är inte så dyra men jag har inte tid att skruva så den får väl sälgas till någon som tid att fixa den.
Nej det är ingen som ligger på blockt nu, men om en stund gör den det.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top