Kneg i Norge.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
har arbetat 2 säsonger i Lofoten inom fisk industrin (2000 + 2001)

torsk säsongen var sista veckan i Feb. till påskhelgen, så beroende när påsken infaller men ca 6 veckors arbete

00 tjänade jag 36k efer skatt
01 tjänade jag 42k efter skatt

som folk har sagt, svenskar jobbar & norrmänn e lata :D

MikkE

Guest
Ålesund är en fin by men jävligt liten. För att få jobb med lossning osv bör du ha erfarenhet av liknande jobb och framför allt truckkort. Lycka till med jobbsökandet.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det måste väl finnas något bättre jobb du kan få? Ett starkt tips är att ta truck-kort och kör truck nattetid på något av lagren runt gardermoen.. Där kan du tjäna stora pengar. Det är sjukt bra betalt på obekväma tider.

Är detta aktuellt alla tider på året?
har du mer info?

har arbetat 2 säsonger i Lofoten inom fisk industrin (2000 + 2001)

torsk säsongen var sista veckan i Feb. till påskhelgen, så beroende när påsken infaller men ca 6 veckors arbete

00 tjänade jag 36k efer skatt
01 tjänade jag 42k efter skatt
är det möjligt att jobba med detta fortfarande?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
är det möjligt att jobba med detta fortfarande?

absolut, bara att googla på Vaerö, lofoten, fiske så får du nog upp 10-15 olika ställen som har industri

e man sedan tjej & flink med kniven, så brukar det inte vara problem att få anställning i filéfabriken

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Är detta aktuellt alla tider på året?
har du mer info?

Har egentligen ingen mer info.. Vet att i princip alla godsflyg till norge landar på gardemoen och att det är många företag som har centrallager där. Men vart du hittar mer info om detta vet jag faktiskt inte.. Däremot så borde det inte vara säsongsbetonat rent logiskt sett..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
absolut, bara att googla på Vaerö, lofoten, fiske så får du nog upp 10-15 olika ställen som har industri

e man sedan tjej & flink med kniven, så brukar det inte vara problem att få anställning i filéfabriken

tackar

Har egentligen ingen mer info.. Vet att i princip alla godsflyg till norge landar på gardemoen och att det är många företag som har centrallager där. Men vart du hittar mer info om detta vet jag faktiskt inte.. Däremot så borde det inte vara säsongsbetonat rent logiskt sett..
tackar
jag har inte truckkort men har haft ett "internt" hos en tidigare arbetsgivare,
körde de flesta typer av truckar.
gissar att det endast hjälper till vid en utbildning som jag måste gå ändå?
Jobbade bla med taxfree sprit i höglager med en gigantisk höglyftande Komatsu truck, riktigt kul faktiskt.

Last edited:

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Hur är det med boende då?, det är väll ganska mycket dyrare med boende + mat o räkningar i norge om jag inte hört fel?. Ni som har jobbat/jobbar där, hyrde ni någon sketen 1a, eller bodde ni med kompis, eller ingick lägenhet i jobbet, eller hade ni tillräckligt bra ekonomi för att ha en schysst lägenhet?. Är väldigt intresserad utav att jobba i norge, men har ingen aning om vart jag ska gå, och har dessutom ganska svårt att förstå norska (beror dock mycket på dialekter), är inte direkt kräsen inom jobb (speciellt inte där man kan tjäna bra pengar ;)). Uppskattar alla svar :)

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hur är det med boende då?, det är väll ganska mycket dyrare med boende + mat o räkningar i norge om jag inte hört fel?. Ni som har jobbat/jobbar där, hyrde ni någon sketen 1a, eller bodde ni med kompis, eller ingick lägenhet i jobbet, eller hade ni tillräckligt bra ekonomi för att ha en schysst lägenhet?. Är väldigt intresserad utav att jobba i norge, men har ingen aning om vart jag ska gå, och har dessutom ganska svårt att förstå norska (beror dock mycket på dialekter), är inte direkt kräsen inom jobb (speciellt inte där man kan tjäna bra pengar ;)). Uppskattar alla svar :)

Regga dig här: http://sverigenorge.se/ så kan du få en del hjälp! :tummenupp

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
tack tack :)! ska kolla upp den sidan då den öppnar igen den 28e :)

Tror det gick 2 veckor efter att jag reggat mig där så ringde dom och frågade om jag ville börja på ett jobb i Bergen, tackade dock nej då.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Tror det gick 2 veckor efter att jag reggat mig där så ringde dom och frågade om jag ville börja på ett jobb i Bergen, tackade dock nej då.

låter riktigt schysst :D, hoppas man kan tjäna lite cash där då om man kan bo nånstans hyffsat billigt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...