Knepig spärr på Dt125 -01

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Tjabba...

Har nyss tagit bort pluggen i kröken på min dt -01... va ute å prova men jag märkte inte nån skillnad alls:va ....

vad kan va fel?

Om man kolla på denna sidan http://www.dtr125.net/tuningf.htm och kollar på årsmodell 00-03 så ser man att det finns nån spärr som heter "Speedo Restriction".. Kan det va den som spökar?... för jag har plockat bort den från mätarhuset men man skulle inte klippa kablarna, utan bara föra den så långt från mätarhuset som möjligt... men själv tycker jag att den borde fortfarande funka i och med att kablarna är in kopplade:confused:

Och hur är det med YPVS porten, är den fel inställd på årsmodell 00-03!?:gnissla

HJÄLP!!!!!!!!:näsblod
 
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Prova koppla ur den. eller klipp kablarna, funakar det inte, så skarva ihop dom med sockerbit, elr va fan som helst.. kan inte bli mer än fel.. :pannkyss
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
Prova koppla ur den. eller klipp kablarna, funakar det inte, så skarva ihop dom med sockerbit, elr va fan som helst.. kan inte bli mer än fel.. :pannkyss


Antar att det är den vita rektangulära saken vid mätarhuset du menar!?...
Den har jag redan konstaterat att den är ur funktion nu:p

MVH
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
fick ett tips om att man kunnde skruva ner den vänstra skruven på ypvs,en till "botten" å den högra skruven till "max".. Märkte att den blev lite piggare på högre varv efter 7000varv.. har ochså flyttat nålen ett steg upp.. men det finns inte den effekt som alla snackar om... nästan ingen märkbar skillnad mot orginal!!!!

Jag blir så Ledsen:gråta
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3053086 fick ett tips om att man kunnde skruva ner den vänstra skruven på ypvs,en till "botten" å den högra skruven till "max".. Märkte att den blev lite piggare på högre varv efter 7000varv.. har ochså flyttat nålen ett steg upp.. men det finns inte den effekt som alla snackar om... nästan ingen märkbar skillnad mot orginal!!!!

Jag blir så Ledsen:gråta
ta bort skiten och lås den i öppet läge. du får kasst bottendrag. men du får all effekt på högvarv istället. och det är faktist kul :)
 

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
Yamaha Smoker
Ta bort avgasröret. Vrid på tändningen. YPVS:en borde snurra fram o tillbaka. I detta läge borde den vara jämns med kanten när man känner med fingret inne i avgaskanalen. Dvs. om den är rätt inställd. Detta läge är den i när du ger fullgas. Kopplar du ur YPVS:en i detta läge har du endast toppeffekt.Så var det på min -93:a i allafall. Knappast har det ändrat.
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
oki, jag petade ju lite på ypvs,en å det blir bättre drag efter 7000varv.. men det som jag tycker är lite mysko är alla som säger att det ska bli en jäkla skillnad när man pluggar ur kröken, det är precis vad jag har gjort men inte kände jag nån direkt jätte skillnad:S
vad kan de tva som spökar.. för han accar ju bra till 100 men sen dom sista 20km/h till 120km/h går segt..

MVH
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3054090 oki, jag petade ju lite på ypvs,en å det blir bättre drag efter 7000varv.. men det som jag tycker är lite mysko är alla som säger att det ska bli en jäkla skillnad när man pluggar ur kröken, det är precis vad jag har gjort men inte kände jag nån direkt jätte skillnad:S
vad kan de tva som spökar.. för han accar ju bra till 100 men sen dom sista 20km/h till 120km/h går segt..

MVH
min var urpluggad när jag köpte den. den toppade 90 och var grymmt seg. Sen fixade jag ypvs:en vipps så toppad den 140 och axxa som fan.

fast dum som jag var så gjorde jag inte exakt som det stod i guiden uten fibbla med skruvarna så jag fick den alldrig att stänga på låg varv. därav värdelöst mellan-låg rigister...

kunde inte ligga i 90 var antingen 85 eller 100-110 som gällde.

den axade som fan upp till 125 typ sen gick det segare. men efter ett tag var man uppe i 140 med en eller 2 personer på.
 
Last edited:

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
oki:p... låter ju bra!... men äre nån som vet åt vilket håll man ska vrida "plattan" ??

MVH
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top