Knutstorp med Sydskånes Emse 5/8-6/8

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Absolut, MYCKET intressant. Ska göra vad jag kan för och dra runt mitt godståg.

Någon som har en lap timer man kan låna?

Jag har lagt in allas namn i min samt fixat kardborrefästen så det räcker till alla, men jag skulle ju vilja ha några egna tider också:va

Jag vet att Damma har en och så Riddick, är det den mjuka eller hårda kardbodden som behövs på hojen?
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Jag har lagt in allas namn i min samt fixat kardborrefästen så det räcker till alla, men jag skulle ju vilja ha några egna tider också:va

Jag vet att Damma har en och så Riddick, är det den mjuka eller hårda kardbodden som behövs på hojen?


mjuka på hojen
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jo, men med tanke att det var första gången jag körde den hojen så tror jag inte jag kunnat köra mycket snabbare även om det varit helt torrt.

Så att lyckas köra 10 sek snabbare idag var betydligt mer än vad jag trodde jag skulle lyckas med :D

Att ens jämföra regn med torrt visar ju bara vilket dåligt inflytande A-traktorkillen har på dig...

Du kör bra så enkel är det, En liten kram till Sofiiiiiiii också:tummenupp
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Jag har lagt in allas namn i min samt fixat kardborrefästen så det räcker till alla, men jag skulle ju vilja ha några egna tider också:va

Jag vet att Damma har en och så Riddick, är det den mjuka eller hårda kardbodden som behövs på hojen?

Det låter kanon.
Ska Damma med köra imorgon? Annars kunde han kanske lånat ut sin?
 

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
ja det var en riktigt lyckad dag idag. Det trodde jag inte imorse när det spöregnade..sicken förtvivlan...men sen så började det ordna upp dig. Blev lite rädd vid första knäskrapet bara men sen så blev det skrap i nästan varje kurva och det va ascoolt :tuttar

sen blev det inte bättre med en tid på 1.16 :) det trodde jag inte...hoppas på att lite fler bilder dyker upp snart..jag vill se NU NU NU :banana
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
[YOUTUBE-ID]OzW9QyO16ss[/YOUTUBE-ID]

Som jag ser fram emot imorgon :D:D
 

Bifogat

  • IMG_0278.jpg
    IMG_0278.jpg
    213.3 KB · Visningar: 32
  • IMG_0279.jpg
    IMG_0279.jpg
    214.9 KB · Visningar: 29
  • IMG_0280.jpg
    IMG_0280.jpg
    245.9 KB · Visningar: 40
  • IMG_0281.jpg
    IMG_0281.jpg
    247.5 KB · Visningar: 35
  • IMG_0283.jpg
    IMG_0283.jpg
    228.3 KB · Visningar: 45
  • IMG_0291.jpg
    IMG_0291.jpg
    216.7 KB · Visningar: 27

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har gjort en brottsplattsundersökning och kan bara konstatera att aidem slog huvudet på spiken.

Svaret är!! VBK skall hänga mer som en APA på touringhojen, fästet till stödet var det som bara tokdödade tiden på det varvet:gnissla

Ett stort tack till alla som ställde dämpningen till mig, har inte koll på alla som var och skruvade men som sagt ett stort tack.

Men jag är glad som fan att jag satt på krashpuckarna:tummenupp det resulterade bara i lite smårepor, ett manligt skinnställ och ett mycket MYCKET stukat ego. Men efter att ha kasat en rejäl bit så är min rekomendation KÖP KRASHPUCKAR.

I morgon gäller det så se till att ha nära och kära på plats så ni har nån som kan stötta er när VBK visar hur det egentligen skall köras.

Med ett aphäng utan dess like som kom efter klotan och en fjädring som verkar funka så är ni inte bara kokta i bajs, ni är marinerade i det from nu till första gruppstart:arsele
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Har gjort en brottsplattsundersökning och kan bara konstatera att aidem slog huvudet på spiken.

Svaret är!! VBK skall hänga mer som en APA på touringhojen, fästet till stödet var det som bara tokdödade tiden på det varvet:gnissla

Ett stort tack till alla som ställde dämpningen till mig, har inte koll på alla som var och skruvade men som sagt ett stort tack.

Men jag är glad som fan att jag satt på krashpuckarna:tummenupp det resulterade bara i lite smårepor, ett manligt skinnställ och ett mycket MYCKET stukat ego. Men efter att ha kasat en rejäl bit så är min rekomendation KÖP KRASHPUCKAR.

I morgon gäller det så se till att ha nära och kära på plats så ni har nån som kan stötta er när VBK visar hur det egentligen skall köras.

Med ett aphäng utan dess like som kom efter klotan och en fjädring som verkar funka så är ni inte bara kokta i bajs, ni är marinerade i det from nu till första gruppstart:arsele


Ääää... Du kommer få storstryk av GTpro imorgon. Och det på en 600 :arsele
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ääää... Du kommer få storstryk av GTpro imorgon. Och det på en 600 :arsele

Det finns en hona som vi båda känner som klår dig med 2 sekunder så bara slappna av:arsele

Och av mig på mitt godståg... :arsele

Har du kört nån diskfrag, viruskuntroll och resten som behövs för all assistans som du har?

http://shanghai-guide.r76.se/kommunikationer-transport/maglev-transrapid/

Jag tror det är ungefär samma sak med detta!!! Köra fort utan nån som helst kunskap:arsele
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Räknas dvärgar egentligen:va

App app! Det står klart och tydligt att det skall köras med gatreggad hoj med gatdäck. Står absolut ingenting om att den INTE får manövreras av dvärgar. Så jo, gtrpro (gt-pro, gtproactive, gt & allt annat ni kallar den lille) är fullt godkänd!
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
App app! Det står klart och tydligt att det skall köras med gatreggad hoj med gatdäck. Står absolut ingenting om att den INTE får manövreras av dvärgar. Så jo, gtrpro (gt-pro, gtproactive, gt & allt annat ni kallar den lille) är fullt godkänd!

Har du läst det finstilta som Riddiculus skickade ut via PM:va
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

Har inte fått något PM. Eller jo, jag fick något om att jag bara fick köra med 50 % gaspådrag när jag körde mot dig för att inte krossa ditt redan stukade ego. :)

Jag har gjort ett extra litet fäste till laptimern så att du får på den på moppen:) så det blir spännande imorn:)

Jag står på Shell Berga beredd för avfärd 06:45 om det är någon som behöver sällskap till Knudan i morgon:)
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top