kokande zx9-r

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Undrar om nån kan svara på min fråga????
Har en zx9 -96 den kokar vid hård belastning och körning i stan med mycke start o stop. Men vid normal landsvägskörning går det bra. Har provat o kört utan termostat men ingen skillnad. Den funkar också.(termostaten alltså)
Är lite inne på topp packning.
/M
 

Edmark

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2005
Ort
Gotland
Hoj
Honda Fireblade-05
Hej!låter som kylfläckten inte startar,brukar vara termokontakten som sitter skruvad i kylarn,lossa kontakten brygga stiften då ska fläckten starta gör den det byt termokontakt/mvh Marcus
 

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
De lite äldre modellerna hade problem med aluminium flisor och felfrästa kanaler i toppen har jag för mej, prata med en verkstad de bör veta.
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Edmark skrev:
Hej!låter som kylfläckten inte startar,brukar vara termokontakten som sitter skruvad i kylarn,lossa kontakten brygga stiften då ska fläckten starta gör den det byt termokontakt/mvh Marcus

Ska kolla det tack för svaret.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om fläkten startar så ska den ju göra det i god tid innan motorn börjar koka, så om du inte har hört att nåt har börjat brumma när du står i kö så är det förmodligen nåt knas med styrningen av fläkten.
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
i 8 fall av 10 så är det topp packningen som är torsk.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PacMan skrev:
Om fläkten startar så ska den ju göra det i god tid innan motorn börjar koka, så om du inte har hört att nåt har börjat brumma när du står i kö så är det förmodligen nåt knas med styrningen av fläkten.
Absolut, de startar dessutom jäkligt sent, den går aldrig på min hoj, men den funkar det vet jag, men givetvis ska den starta vid lägre temp än det kokar.

Topplockspackningen kan vara en idé att misstänka, lukta i kylaren (det luktar avgaser i kylaren ofta när packningen gått) och kontrollera för all del kylnivån (men det antar jag du gjort iofs).
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Silwer skrev:
Absolut, de startar dessutom jäkligt sent, den går aldrig på min hoj, men den funkar det vet jag, men givetvis ska den starta vid lägre temp än det kokar.

Topplockspackningen kan vara en idé att misstänka, lukta i kylaren (det luktar avgaser i kylaren ofta när packningen gått) och kontrollera för all del kylnivån (men det antar jag du gjort iofs).
Kylarnivån har jag kollat men inte luktat efter avgaser.
 

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki gsxr 750
Larre70 skrev:
Undrar om nån kan svara på min fråga????
Har en zx9 -96 den kokar vid hård belastning och körning i stan med mycke start o stop. Men vid normal landsvägskörning går det bra. Har provat o kört utan termostat men ingen skillnad. Den funkar också.(termostaten alltså)
Är lite inne på topp packning.
/M

En kompis hade samma problem och trodde också att topppackn. var paj men det visade sig vara kylarlocket som var otätt, där av inget övertryck i systemet och då kokade det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top