Kokar

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Child of Bodom skrev:
Hej!

När jag var ute och åkte så maxade jag min ostrypta nsr ungefär i 20 sekunder och när jag stännade precis efter så kokade vattnet i kylarvätske behållaren, vad kan det vara för fel? Någon som vet?

MVH\\COB

Motorn gick väl på högvarv och fick inte den kylning den behövde med tanke på att hojen din inte går så fort :hihi. Kan verka elakt men detta kan ju dock stämma. Antar att den gör ca 160km/h, vilket dock borde vara fullt tillräckligt för att kyla motorn...Har tyvärr inget direkt bra svar till dig :confused:

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Kontrollera vätskenivån och cirkulationen. Är detta okej är förmodligen kylet igensatt på utsidan eller insidan.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Child of Bodom skrev:
Hej!

När jag var ute och åkte så maxade jag min ostrypta nsr ungefär i 20 sekunder och när jag stännade precis efter så kokade vattnet i kylarvätske behållaren, vad kan det vara för fel? Någon som vet?

MVH\\COB

Maxade du och sen tvärstannade du? :confused:
Kokade den när du körde eller när du stannade, vad visade tempmätaren på?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Child of Bodom skrev:
Jag har tagit av toppen nu och topp packningen var kass.

nu ska jag inte skrämma dig men efter nått sånt där ska du kanske inte köra råkade ut för samma sak och kolven expanderar och kolvringarna slits mot cylindern när du fått ner tempen och nu byt topp packning så kommer du ha ett glapp melan cyl och kolv som kans vara samma sak som att kört 5000 mil med den...."Min skar"

edit : det var mörligtvis inte så att du missade dra toppen med moment nyckeln och topp packningen var bränd runt en bult??

Last edited:

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ingen :(
Nu är det så här att det var inte topp packningen och den kokade nog inte heller före det,
men nu är det så att när man kört en lite stund och sedan stänger av den så bubblar det ut lite vatten ur slangarna som hänger under motorn.

det händer inget när motorn är igång men sen när man stänger av så låter det som vattnet kokar och rinner ut, men bara i en väldigt liten mängd.

Någon som vet vad det kan vara?
MVH\\COB

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Child of Bodom skrev:
Nu är det så här att det var inte topp packningen och den kokade nog inte heller före det,
men nu är det så att när man kört en lite stund och sedan stänger av den så bubblar det ut lite vatten ur slangarna som hänger under motorn.

det händer inget när motorn är igång men sen när man stänger av så låter det som vattnet kokar och rinner ut, men bara i en väldigt liten mängd.

Någon som vet vad det kan vara?
MVH\\COB

Jag hade som sagt EXAKT samma problem, snart kommer din hoj även spotta vatten vid gaspådrag. Du har en spricka i cylindern mellan kylkanalerna och insugskanalerna. Bara till att köpa ny cylindet. Så ÄR det, jag VET! :fakta

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ingen :(
okej fy fan va arg jag blir när ägaren bara sa att det var för mycket kylar vatten i så det läckte ut. men var köpte du en ny cylinder då? vad kosta den?
Kan det inte bara vara termostaten om det finns någon? Svara fort behöver hjälp.

MVH\\COB

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Child of Bodom skrev:
okej fy fan va arg jag blir när ägaren bara sa att det var för mycket kylar vatten i så det läckte ut. men var köpte du en ny cylinder då? vad kosta den?
Kan det inte bara vara termostaten om det finns någon? Svara fort behöver hjälp.

MVH\\COB

Jag hade en begagnad hemma, som tur var.
Innan jag bytte cylinder testade jag även att byta kylvätska, toppackning och termostat, utan resultat. :huvet

Solid snake

Guest
Svanen skrev:
Hur ska jag göra en spricka då?
Är det bara att ta spettet eller måste man vara fisförnäm och köra med vinkelslip?

Näfan, kör en borr genom motorn så blire ännu bättre, du vet ventilerat = mer luft = mer effekt! :banana

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Child of Bodom skrev:

MVH\\COB

Hur pass länge har du haft hojjen då? (är det du som har haft anons ute på blocket ett bra tag eller?) *nyfiken
Var bra sugen på att ringa på den men sen köpte jag min älskling jag har nu!

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Child of Bodom skrev:
ne jag har haft hojen i 2vekor nu, är besviken som ett jävla as.
alla säljare är tyvär inte ärliga.. Och nu när du vet hur det känns tycker jag inte du ska sätta ut din hoj på annons de första du gör. Det är att göra samma sak mot någon annan och gör inte dig till någon bättre person än den du köpte hojen av. Ta det som en man och köp ny cylinder. Värre saker än så kommer du få möta här i livet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024