Kold Kutter-test version två!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
I år slog jag till och köpte ett riktigt Kenda-däck med tireliner från 111ways2go och drog i dubb som de säger att man ska göra i videon. Vädret var idag lite på plussidan så isen var mjuk men boy vad roligt det var! :D

Vi har haft lite problem med snömängden kontra istjockleken så det är först nu som vi fått fram nå isbana och det var spännande att ge sig ut efter så lång tid med stödhjul! Däcken gav mig dock snabbt tillit och det tog ett halvt varv innan man vågade stå på :)

Jag tycker fortfarande att kold kuttern är fantastiskt rolig att köra med och den håller i riktigt riktigt bra. Nu med ett riktigt bakdäck så flyttas balansen så att cykeln är lite understyrd, något som man lätt fixar med högerhanden. Jag vill dock poängtera att man måste pressa dubbdäcken för att de ska kännas stabila, de kan ge intryck av att "vandra" över isen om man inte åker aggressivt med dem, men när du väl börjar stå på så känns de väldigt stabila och kontrollerbara. Till skillnad mot finndubb så är de mycket mindre känsliga för att man klantar sig och släpper upp i otid, mycket bra sätt att lära sig hojkontroll! :)

Efter dagens körning kunde jag inte se något tecken på slitage på bakdäcket så det bådar gott för många fina dagar på isen :)

Fem tummar upp! Nu längtar jag till nästa helg ;)

Här med en liten donna bakpå:
285717_10151335753347842_70376843_n.jpg

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Du är fan inte kass på att åka asså!

Verkar vara ett sjukt grepp, riktigt surt att det aldrig blir nån riktig is här nere i södern..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning