Kolfiber membran, till aprilia någon som vill ha?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Funderar på att köpa hem några membran

Någon som vill ha.. vet inte vilket pris man kan förhandla fram men rör sig om kanske ca 450 kr med frakt hem till dörren då i sånt fall skulle jag ta hem och sedan skicka ut till dom som vill ha!

Bifogar bänk papper så fort jag fått hem kameran.. eller effekt kurva bakpå förpackningen som följer med:)

Enligt baksidan ska effekten öka med 5 hk, sen kan min syn svikta det kan vara 4 hk, eller 6:)

Jag har såna här på men jag satte på allt trim samtidigt så jag vet inte hur karaktären förändras med såna här:(

Jag gör det här för EXTROM här på forumet ville att jag skulle ta hem till honom undrar bara om man kunde slänga med några fler kanske :3freak

Jag beställer om ca 2-3 veckor

Bifogat

• kolfiber.JPG
    kolfiber.JPG
    42.7 KB · Visningar: 109
  • kolfiber 2.JPG
    kolfiber 2.JPG
    39.2 KB · Visningar: 90

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
hur många hästar är det totalt på bänkpappret som du fick med?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:
hur många hästar är det totalt på bänkpappret som du fick med?

org slutar på 32.5 vid ca 11000rpm
med dom här,aa + 4-6hk vid ca 11400rpm

Karbon---
serie/standard---

å sen färgen på linjen

"Bara berättar vad som står" v-force 3 ska ju ge nått liknade men kostar 1500+ men då innhåller den ju en ny korg också

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
5hk låter ju jäkligt bra men det är ju enligt fabriken så...
Men kanske. Jag hör av mig isåfall!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Lånar tråden lite...

Fråga 1
Kan man inte köpa reeds istället bara...elr måste man köpa hela membranet...?

Fråga 2
Är det Boyesen som gäller elr vad de heter...vilka är bäst, vilka ska man köpa om man köper i affären..?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
zpeppy skrev:
Lånar tråden lite...

Fråga 1
Kan man inte köpa reeds istället bara...elr måste man köpa hela membranet...?

Fråga 2
Är det Boyesen som gäller elr vad de heter...vilka är bäst, vilka ska man köpa om man köper i affären..?

hela membranet det finns inget som heter så!

reed korg = hela skiten
reeds= är just kolfiber läparn
Membran= reeds

Det finns ju ingen som kan direkt säga vad som är bäst, men tex boysen ar jag använt till crossen och det blev en jävla skilnad, dom var också "kolfiber" finns dock inga boysen till aprilia som jag hittat och jag tror inte dom här är sämre för den delen heller :hihi ca 5hk som dom uppger är ju myycket men så är ju efektskilnaden uppmätt på staken också!

Det som är bra med kolfiber är att om dom skulle gå i sönder så blir de bara pulver tills skilnad från visa orginal som kan ha inslag av metal och därför försöra hela motorn om dom skulle lossna ur korgen

Vill man ha så skriver man upp namnet på en lista som ni kan göra själva så skickar jag PM sen till er...

Jag köper dom i från belgien men dom är tillverkade i spanien!

ps ja sitter å slipar på en ny bakdel... jävlar va de dammar :hihi

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
alex

tror inte på att du får 5hk för att byta aprilias orginal membran mot carbon.
Min v-force reedventil 8-läppars med carbon membran skulle ge ca 2-4hk. (om jag inte missminner mig)
kan ju säga att alla dom läpparna är dubbelt så stora som aprilians orginal.
så det är ren fakta :fakta

Men det blir nog bättre respons vid gaspådrag, och en allmäntpiggare hoj, samt någon extra hk... :tummenupp

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
shoik skrev:
alex

tror inte på att du får 5hk för att byta aprilias orginal membran mot carbon.
Min v-force reedventil 8-läppars med carbon membran skulle ge ca 2-4hk. (om jag inte missminner mig)
kan ju säga att alla dom läpparna är dubbelt så stora som aprilians orginal.
så det är ren fakta :fakta

Men det blir nog bättre respons vid gaspådrag, och en allmäntpiggare hoj, samt någon extra hk... :tummenupp

Så sa han just att 5 hk hittar man på veven..alltså inte alls 5 hk på bakhjulet..

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
RS "Alex" skrev:
hela membranet det finns inget som heter så!

reed korg = hela skiten
reeds= är just kolfiber läparn
Membran= reeds

Det finns ju ingen som kan direkt säga vad som är bäst, men tex boysen ar jag använt till crossen och det blev en jävla skilnad, dom var också "kolfiber" finns dock inga boysen till aprilia som jag hittat och jag tror inte dom här är sämre för den delen heller :hihi ca 5hk som dom uppger är ju myycket men så är ju efektskilnaden uppmätt på staken också!

Det som är bra med kolfiber är att om dom skulle gå i sönder så blir de bara pulver tills skilnad från visa orginal som kan ha inslag av metal och därför försöra hela motorn om dom skulle lossna ur korgen

Vill man ha så skriver man upp namnet på en lista som ni kan göra själva så skickar jag PM sen till er...

Jag köper dom i från belgien men dom är tillverkade i spanien!

ps ja sitter å slipar på en ny bakdel... jävlar va de dammar :hihi
Ok, tack...ska väll kolla om de finns boyesen till min då...köper bara de här läpparna inte hela huset alltså....jag hoppas på bättre gasrespons....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
shoik skrev:
nja han sa väll mer att det är det som står på baksidan på förpackningen.
Det är ju lite små jobbigt att bänka det som man har på veven, till skillnad från bakhjulet...

Har varken sagt det ena eller de andra har läst i från förpackningen och lovar inga 5 hk, men dom har ju tydligen mätt upp det... jag skrev "jag läser från förpackningen" du kan säkert ha bättre saker och det nämnde jag så du behöver inte :7peta men som sagt det kostar mer....

Dom mäter upp org till 32.5 och är inte det ganska exakt vad en rs har på veven? Så då har dom nog mätt det på veven! :banana

Jag startade tråden i syfte om jag skulle ta hem till någon mer, för der ger "mer" hk det tvivlar jag inte en sek på sen hur mycket det vet jag ju inte riktigt men det vet man ju inte med avgassystem heller :3freak

Dit kostar väll 2000+ vad jag hörde av dig sen har jag hört 1500kr någonstans det här kostar 450 kr fram till dörren...

Desto mer man betalar om man köper bra saker desto mer hk får man men sen har det ju med att göra vad man vill lägga pengarna på eller har råd med :7peta

edit: är ni intresserade och har någon fråga, eller har bestämmt er för att köpa så skriv här!

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
RS "Alex" skrev:
Funderar på att köpa hem några membran

Någon som vill ha.. vet inte vilket pris man kan förhandla fram men rör sig om kanske ca 450 kr med frakt hem till dörren då i sånt fall skulle jag ta hem och sedan skicka ut till dom som vill ha!

Bifogar bänk papper så fort jag fått hem kameran.. eller effekt kurva bakpå förpackningen som följer med:)

Enligt baksidan ska effekten öka med 5 hk, sen kan min syn svikta det kan vara 4 hk, eller 6:)

Jag har såna här på men jag satte på allt trim samtidigt så jag vet inte hur karaktären förändras med såna här:(

Jag gör det här för EXTROM här på forumet ville att jag skulle ta hem till honom undrar bara om man kunde slänga med några fler kanske :3freak

Jag beställer om ca 2-3 veckor

Är det bara att montera dem? Inget annat pill efter det?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
H4 skrev:
Är det bara att montera dem? Inget annat pill efter det?

4 skruvar för att få loss just reedsen

bestycka.. dom säger man inte behöver det till v-force 3 så varför skulle det behövas nu :3freak

reedsen i det här fallet ökar effekten över hela rigisteret men mest på högt varv!

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Tror du dom passar på rotax 123 motorn?
Och hur kommer betalningen ske?

Är mycket intereserad :yoparty

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Macke.. skrev:
Tror du dom passar på rotax 123 motorn?
Och hur kommer betalningen ske?

Är mycket intereserad :yoparty

japp 123 också!

Vid beställning skriv vad ni har för motor bara :tummenupp

betalningen vet jag inte riktigt... antingen så skickar jag hem till er när ni mottagit så för ni över pengar eller så för ni över pengar så skickar jag sen :tummenupp

dödar den som inte betalar om ni ska få hem dom först å då menar ja de :mad:

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ähh my bad, förstod det först som ett påstående från dig, och sedan lästa jag igen och fattade lite mer, som den texten du quotade...

Ang att inte behöva göra något, nja inte direkt, men vill du ha ut maximalt med effekt så bör du väll köra i bänk och bestycka där efter... :fakta :)

men jahh kolla bestyckningen för säkerhets skull kan även vara så att du får gå ner i munstycke..

det är svårt som f** att få 2T att gå optimalt, när man "trimmar"

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
shoik skrev:
ähh my bad, förstod det först som ett påstående från dig, och sedan lästa jag igen och fattade lite mer, som den texten du quotade...

Ang att inte behöva göra något, nja inte direkt, men vill du ha ut maximalt med effekt så bör du väll köra i bänk och bestycka där efter... :fakta :)

men jahh kolla bestyckningen för säkerhets skull kan även vara så att du får gå ner i munstycke..

det är svårt som f** att få 2T att gå optimalt, när man "trimmar"

jo det är alltid bäst att bänka men de är ju det där med pengar som inte räcker för alla:(

Att man skulle "behöva" bänka när man instalerar dom här tror jag inte påstår inte heller att du sagt det men om man instalerar dom tar en vanlig test repa det räcker ju nästan om någon skulle göra det så vet dom andra :hihi titta stift så vet "alla" det är ju aldrig fel att ta sig en titt på hur bestyckningen ser ut för den delen heller...

Sen om du ska vara seriös shoik så ska du ju anpassa bestyckningen till luftfuktigheten, på platsen du är :tummenupp

Instalera titta stift... humm nä de behövs visst inte.... kör å den går som en GUD :lol

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RS "Alex" skrev:
jo det är alltid bäst att bänka men de är ju det där med pengar som inte räcker för alla:(

Att man skulle "behöva" bänka när man instalerar dom här tror jag inte påstår inte heller att du sagt det men om man instalerar dom tar en vanlig test repa det räcker ju nästan om någon skulle göra det så vet dom andra :hihi titta stift så vet "alla" det är ju aldrig fel att ta sig en titt på hur bestyckningen ser ut för den delen heller...

Sen om du ska vara seriös shoik så ska du ju anpassa bestyckningen till luftfuktigheten, på platsen du är :tummenupp

Instalera titta stift... humm nä de behövs visst inte.... kör å den går som en GUD :lol

mm visst, klart det med luftfuktigheten, dock får man ju köra på ett mellanting då den ändras helatiden haha...

fortfarande, optimalt är det bänk som gäller... :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
låter inte dumt alls. men monteringen är den jävlig ?? man måste väll ta bort förgasaren och dylikt ?? är det någon kvalite för 450 kr ??

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!