Kolfiber membran, till aprilia någon som vill ha?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
H4 skrev:
Måste nog avstå, farsan vill inte :va

trist... men för att förklara det där med vart det ger så ger det ju över hela registret men aldra mäst på högt varv... mina föräldrar är bortresta och jag vet inte riktigt när dom kommer ,dom har kameran:(

lasse kongo skrev:
låter inte dumt alls. men monteringen är den jävlig ?? man måste väll ta bort förgasaren och dylikt ?? är det någon kvalite för 450 kr ??

monteringen gör man lätt på en timme[ om man inte är helt borta där uppe ]

Förgasaren tar man bort genom att använda skruvmejsel till dom två ....[kommer inte på namnet] sen drar man helt enkelt undan förgasaren och plockar upp boxen bara för den inte ska vara i vägen... sen behöver man insex bits för att ta bort reed korgen [5 bultar] sen har man 2 skruvar på varje sida av reedkorgen aa för efter dom där 5 bultarna så drar man enkelt ut korgen, nu se man reedsen och behöver stjärnmejsel 4 st, sen byter man dom bara och sen montera tillbaka! sen :squid

Edit här kommer en bild på kurvan:) kom på att jag kunde ta med web camen... så tog jag ett på en "väldigt" fin vevstake och några kolvar :hihi 2 av kolvarna är från aprilian [inte vevstaken :hihi ]

Bifogat

• Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    13 KB · Visningar: 87
  • Bild 009.jpg
    Bild 009.jpg
    17.8 KB · Visningar: 77
Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
RS "Alex" skrev:
trist... men för att förklara det där med vart det ger så ger det ju över hela registret men aldra mäst på högt varv... mina föräldrar är bortresta och jag vet inte riktigt när dom kommer ,dom har kameran:(

monteringen gör man lätt på en timme[ om man inte är helt borta där uppe ]

Förgasaren tar man bort genom att använda skruvmejsel till dom två ....[kommer inte på namnet] sen drar man helt enkelt undan förgasaren och plockar upp boxen bara för den inte ska vara i vägen... sen behöver man insex bits för att ta bort reed korgen [5 bultar] sen har man 2 skruvar på varje sida av reedkorgen aa för efter dom där 5 bultarna så drar man enkelt ut korgen, nu se man reedsen och behöver stjärnmejsel 4 st, sen byter man dom bara och sen montera tillbaka! sen :squid

Edit här kommer en bild på kurvan:) kom på att jag kunde ta med web camen... så tog jag ett på en "väldigt" fin vevstake och några kolvar :hihi

haha låter fint men dina kolvar ser ju sådär ut....

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Vanish skrev:
Så sa han just att 5 hk hittar man på veven..alltså inte alls 5 hk på bakhjulet..

kan ingen kunnig omvandla 5hk på veven till bakhjulet, skulle gissa på att det är. 3.5, 4? :corn

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
fyll på här så hör jag av mig :tummenupp

Jag vill ha Reeds[membran] till min rs 125 , inte hela korgen utan[ kolfiber läppar/reeds]:

Extrom/ rotax 122

Glid

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Aprilia RS 125
Gild/ Orginalmotorn sitter på min svensksålda RS -01, någon kanske vet om det är rotax 122/123

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Glid skrev:
Gild/ Orginalmotorn sitter på min svensksålda RS -01, någon kanske vet om det är rotax 122/123
alla rs som e från 1995 å framåt har rotax 122 har ja för mig :tungan

Extrom

Jak er snel hest.
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
för tillfället skuren Yamaha Tz125
Jag tycker kurvan såg asfin ut, man kan väl inte räkna med att den stämmer helt, men positiv effekt lär ju alla vara överens om att det är...
Angående leveranssätt så är det ju bara att skicka på postorder om de skulle strula.

@ RS "alex" tilbaka från spanien nu och kommer var mer aktiv på sporthoj. Tack för all hjälp! :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hehe 5hk för att byta bara reedsen.
Då skulle orginalen vara trasiga isf.

Oftasrt ger det mest lite bättre respons än med orginal stålreeds bara.
men men.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Silwer skrev:

men men.

det ger hk och om du nu läser tråden så hänvisar jag till bänkpapper från förpackningen:)

det lär ju ge bättre respond:)

står ju orginal reeds visst jag tycer också det låter för mycket med 5 hk men om det så skulle ge hälften så är ju det mycket:)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag vill ha Reeds[membran] till min rs 125 , inte hela korgen utan[ kolfiber läppar/reeds]:

Extrom/ rotax 122
Svanen/ Nya motorn :rolleyes:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Silwer skrev:

men men.

:fakta :fakta

Du får lite lite bättre repons på gasen och möjligtvis lite bättre botten, det är allt jag har hört om sånna.

Glid

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Aprilia RS 125

Extrom/ rotax 122
Svanen/ Nya motorn
Glid/ rotax 122

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Glid skrev:

Extrom / rotax 122
Svanen / rotax 122
Glid / rotax 122

kommer beställa i början av nästa vecka :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy