öööh de borde väll inte vara så dyrt? men sen måste det väll ligga under cp högt tryck föratt få det bra? eller e det jag som har fått för mig något?Lundgren skrev:Okej kolfiber. Riktig väv, vart köper man det? kollade på biltema men de hade inte? Vart får man tag på det, eller nån som har skaffat det förut, vad ligger det i för prisklass?
jag har kollat på det innan, och jag har för mig att det var ungefär 300-400 per m^2Lundgren skrev:Okej kolfiber. Riktig väv, vart köper man det? kollade på biltema men de hade inte? Vart får man tag på det, eller nån som har skaffat det förut, vad ligger det i för prisklass?
Okej kanon, jättebra sida och inte långt ifrån mig som företaget ligger heller. Kanon schysst, nu ska det kläs massa grejer.Flummo skrev:Ja, principen är samma som för båtplast, även om man vanligtvis använder mer förfinade, dyrare och mer tidskrävande metoder när man pillar med kolfiber för att få max styrka och minimal vikt (som ju brukar stå högst på önskelistan när det gäller kolfiberdelar). De metoder som brukar användas när man bygger glasfiberbåtar m.m. (sprutlaminering eller handläggning med matta) utnyttjar inte på långa vägar glasfiberns egenskaper fullt ut, men det är billigt och går snabbt. Som vanligt är det en kompromiss mellan pris och prestanda...
Det fäster så bra som du vill. Om du polerar, vaxar och släppmedelsbehandlar tanken först bör det släppa snällt utan att skada lacken, ruggar du däremot upp lacken med ett slippapper kommer antagligen lacken släppa från plåten innan epoxin släpper från lacken...
Lundgren skrev:Okej kanon, jättebra sida och inte långt ifrån mig som företaget ligger heller. Kanon schysst, nu ska det kläs massa grejer.
TackarMr.PB skrev:Va kul,lycka till
lägg upp en projekt tråd så att vi kan se hur man ska göraLundgren skrev:Tackar
Japp, fast det blir lite åt gången för det e så jävla dyrt. Men det som kommer kläs är, bakskärm, sidokåpor, kylvingar, tank, framlyse och framskärm, samt att jag köper ett par kolfiber handskydd. Samt att bakskärm, sidokåpor och kylvingar blir egendesign, eller iaf efterapning med modifikation.
japp kommer upp i min crm styling sedan tänkte jag, men det blir inte riktigt än. ska bli klar med dessa fälgar först. sen så.-Rosen- skrev:lägg upp en projekt tråd så att vi kan se hur man ska göra
prulle skrev:Finns på ark om jag inte minns fel. Altså kolfiber belagdfolie.
Edit: kan ha vart av model svartplast med vita prikar.
Det var precis så jag ville göra med min. Den är så jävla läcker.Mr EmCom skrev:grym cross.. typ helt i kolfiber...
VILL HA!!!!
Pris: tror det va 250 000 eller 450 000...
riktigt fin i alla fall men jag höll på att kräka när jag såg bromsarna, visst det är en cross men för det priset så kan de gott slänga på lite grövre bromsar. hur starkt är kolfiber igentligen, jag menar är svingen kolfiber rakt igenom eller?Mr EmCom skrev:grym cross.. typ helt i kolfiber...
VILL HA!!!!
Pris: tror det va 250 000 eller 450 000...
Mr.PB skrev:Nedå det finns kolfiber ark att köpa, nån som är intresserad så kan jag länka nåra sidor där det finns
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |