Kolla Skruvar Kina-moto...

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
va ute o körde idag med 2 polare, alla har vi köpt en varsin kina-minimoto för 1995:-
Först när vi körde började det med att mitt bakdrev lossnade :kocko
kedjan hoppa av, och vi var långt ute på en liten skogstig o körde, roligt värre. Sen när detta problem var åtgärdat så lossnade ljuddämparen på, låt oss säg, hojj nr 2, sen lossnade även skruvarna där framme vid cylindern till avgasröret på både hoj 2 och 3 ( fotpinnarna lossna för oss alla tre med ) :D
Hojj nr 2 tappa även skruven till tanken, och jag själv tappa en skruv till de vänstra handtaget. Och ja just det, hojj 2 tappa även en skruv till motorfästet :näsblod

Visserligen stod där i instruktions boken att man skulle spänna alla skruvar efter 30 min körning första gången, detta gjorde vi förra gången vi körde.
Så nu har ja lossat en jevvla massa skruvar o kletat på en jäkla massa loctite på hela cyklen :tummenupp

Ville bara göra denna rekommendation om loctiten innan alla eran skruvar ramlar av och försvinner :)

Coola Ola

Guest
Mark här på forumet hade också lite oflyt med lösa skruvar, bulten i det övre motorfästet gängade ur sig och det är jävla meck att sätta i en ny där. Tänk alltså på att loctita utsatta bultar och muttrar, iaf typ hjulmuttrar, bromsar och bakdrev.

Själv har jag visserligen inte haft problem med bultar som som lossar men det skadar ju inte att vara försiktig i överkant.

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
va ute o körde idag med, lite regn va de allt :tuttar
började med att fästet till ljuddämparen bröts av, sen slutade den
varva och orkade knappt köra iväg. o nu när man rullar den när den är avständ r där missljud som fan från motorn. sen lossnade även båda skruvar från cylindern till avgasröret
min överste skruv till motorfästet lossna idag med, går inte att skruva in den igen för gängorna r kassa :kocko
o dessa jevvla fotpinnar HEH, ja ska fan svetsa fast dom :tummenupp
jag har en jävla tur :gnissla :gnissla

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Coola Ola skrev:
Mark här på forumet hade också lite oflyt med lösa skruvar, bulten i det övre motorfästet gängade ur sig och det är jävla meck att sätta i en ny där. Tänk alltså på att loctita utsatta bultar och muttrar, iaf typ hjulmuttrar, bromsar och bakdrev.

Själv har jag visserligen inte haft problem med bultar som som lossar men det skadar ju inte att vara försiktig i överkant.

Det är inte bara Mark som har tappat den över skruven till motoföstet. Det hände även skorpan och nu senast Bebbe, även min var lös men nu har jag Najjat dit den så det borde hålla.:gnissla

Coola Ola

Guest
Mookie skrev:
Det är inte bara Mark som har tappat den över skruven till motoföstet. Det hände även skorpan och nu senast Bebbe, även min var lös men nu har jag Najjat dit den så det borde hålla.:gnissla

Mark fick väl gängpaj på sin också? Kanske ska ta o loctita upp den då, sånt bök att komma åt bara ...

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Coola Ola skrev:
Mark fick väl gängpaj på sin också? Kanske ska ta o loctita upp den då, sånt bök att komma åt bara ...

Fick Mark gängsallad på sin? Typiskt att det ska vara den skruven som sitter svårast till på hela hojen som ska krångla.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag