Wiseguy skrev:Är det lack eller eloxering ?
För det var väl ändå inte äkta Öhlinare eller något sånt....Blev lite osäker där...
Spände upp gaffelbenen i svarven och slipade bort eloxeringen med smärgelduk, sen polerade jag med autosol och lämnade in för eloxering.gixxer_1255 skrev:Finns det någon firma i Ume trakten som eloxerar? Slipade du bort den gamla eloxeringen eller kan man kasta ned prylarna i nåt bad som tar bort den gamla eloxeringen?
Blev snyggt
Jabben skrev:Spände upp gaffelbenen i svarven och slipade bort eloxeringen med smärgelduk, sen polerade jag med autosol och lämnade in för eloxering.
Företaget heter Danod AB www.danod.se och ligger i Robertsfors (6 mil norr om Umeå)
Eloxeringen är ganska hård så det tog en stund att slipa, men med svarven gick det ändå rätt fort.
Man kan även lämna in dem på aveloxering först om man inte orkar slipa bort aluminiumoxiden, men då blir det ju två vändor och mycket dyrare, klart värt att slipa själv om du har tilgång till svarv.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |