Kollade på hoj idag...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Satt i bilen med min kollega för att kolla på en R1a.
Frågade han om han ställt sin hoj, nä det hade han inte och inte skulle han göra det på nån vecka heller. Så kom vi till hojen, en röd/vit R1a från –98. Den var utrustad med Devil (heter det så) high pipe. Den stog och puttrade på tomgång och då det hade varit strul med varvräknaren så frågade jag om han kunde varva den lite, visst sa han och varvade den till ca 8-9000varv. Fyyyfaaan va gott den lät, har fortfarande rysningar. Tyvärr kändes den inte helt ok(jag e kräsen) så det blir inte den.
När vi satt i bilen på väg hem säger min kollega, ”jag måste ställa på hojen ikväll…”
Nu måste jag bara ha en R1a!! Även om försäkringen e tokdyr.


//M
 
Last edited:

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Hjo
Hoj
BMW S1000RR 2017
Mingves skrev:
Satt i bilen med min kollega för att kolla på en R1a.
Frågade han om han ställt sin hoj, när det hade han inte och inte skulle han göra det på nån vecka heller. Så kom vi till hojen, en röd/vit R1a från –98. Den var utrustad med Devil (heter det så) high pipe. Den stog och puttrade på tomgång och då det hade varit strul med varvräknaren så frågade jag om han kunde varva den lite, visst sa han och varvade den till ca 8-9000varv. Fyyyfaaan va gott den lät, har fortfarande rysningar. Tyvärr kändes den inte helt ok(jag e kräsen) så det blir inte den.
När vi satt i bilen på väg hem säger min kollega, ”jag måste ställa på hojen ikväll…”
Nu måste jag bara ha en R1a!! Även om försäkringen e tokdyr.


//M

Ett litet tips bara från min sida... Köp en R1:a och inte en R6:a... efter alla inlägg du lagt så har jag fått en sån bild att du inte riktigt gillar att tokvarva vilket inte jag heller gör. Men det är bara som jag ser på saken...
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Köp nyare

Köp nyare än 98 så slipper du de första barnsjukdommarna.
Vet ej hur mycket du hade tänkt dig att lägga på en hoj men det finns fina R1:eek:r från 02-03 för ca 75-85 tusen kr.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
UrbanTiger skrev:
Låter som ett aprilskämt bara för att reta Mavve och Skorpan :gnissla
Hehe, man skulle kunna tro det:rofl Jo det är det......inte....

Och ja det blir nog en R1a om jag hittar en som är i gott skick och för ca 55kkr....skall halvförsäkra så man vill ju inte klota en dyrare...gud förbjude att man gör det..

//M
 

TLRR

Guest
Mingves skrev:
Hehe, man skulle kunna tro det:rofl Jo det är det......inte....

Och ja det blir nog en R1a om jag hittar en som är i gott skick och för ca 55kkr....skall halvförsäkra så man vill ju inte klota en dyrare...gud förbjude att man gör det..

//M

Du verkar lite velig.Hade du inte bestämt dig redan ?
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
fogerty skrev:
Den där tråden representerar inte majoriteten av göteborgare, det kan dock hända att jag skrivit nåt oviktigt inlägg i den :rolleyes:
Hum, det blev tydligen feltolkat. Jag skrev om för att förtydliga. Det jag menade var att "Göterborgare är verkligen inte riktigt kloka! :fakta" :hihi
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
mingves drömhoj e en zx9r... har han tidigare klarlagt i en tidigare tråd, ändå tittar han efter en R6-R1 ...


visst, fina hojjar, men du tröttna på din triumph & ville satsa igen, men denna gången på det du verkligen ville ha...

VARFÖR KÖPER DU DIG INTE EN ZX9R DÅ ???????


detta börjar likna dina gamla trådar innan du köpte hoj
:lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top