Kollade på hoj idag...

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jorå, jag har ändrat mig några gånger under våren. Dock så kollar jag fortfarande på alla utom TLRen som jag nu har fimpat helt. Jag har snackat med en hel del handlare och de vill nästan inte byta in dem....låter inte bra...

Att jag nu kollar på R6 och R1 beror på att jag ökat min budget med 15kkr från de ursprungliga 40kkr som jag kollade med som utgångspunkt från början. Så nu hamnar de inom ramen för vad jag har råd med.

Så de hojar som jag kollar efter e ZX9R -98, R1, R6, GSX-R, men eftersom jag egentligen tycker att R1 o R6 e snyggast så lutar det väl mot en sån. Försäkringen e bara typ 100kr dyrare ju...


Idag var jag och testade en R6 -05 på yamma i GBG, dock blir den lite för dyr för mig:( Men helvete vad den går, kan säga att min traja som jag hade förra våren gick hyfsat men denna e hysterisk. Kan bara gissa hur en R1 är att köra....effekten räcker ju gott i R6an. Tyvärr känns den lite för matt i botten, eller inbillar jag mig? Man får gasa så man blir blå. Dock drar den säkert bättre än man tror, kåpan lurar en nog, från 90-160 gick på en sekund kändes det som. Så tycker jag inte trajjan som jag hade kändes.
Skulle velat testa en R1a men de har ingen demohoj :gnissla
Och man kan ju inte med att testa nåns hoj fall man klotar, sedan känner jag ingen som har en R1a heller....

Jag hoppas ni kan ha överseende med mitt velande, ni vet ju numer hur jag e:)
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Mingves skrev:
Idag var jag och testade en R6 -05 på yamma i GBG, dock blir den lite för dyr för mig:( Men helvete vad den går, kan säga att min traja som jag hade förra våren gick hyfsat men denna e hysterisk. Kan bara gissa hur en R1 är att köra....effekten räcker ju gott i R6an. Tyvärr känns den lite för matt i botten, eller inbillar jag mig? Man får gasa så man blir blå. Dock drar den säkert bättre än man tror, kåpan lurar en nog, från 90-160 gick på en sekund kändes det som. Så tycker jag inte trajjan som jag hade kändes.

mmm.. ja tycker att min r6 e lite klen vid låga varv.. att ligga på 5an i 70 å göra en omkörning.. nänänä.. måste peta ner ett par växlar .. minst.. över 5-6 000 rpm så börjar de hända lite grejer
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Satt i bilen med min kollega för att kolla på en R1a.
Frågade han om han ställt sin hoj, nä det hade han inte och inte skulle han göra det på nån vecka heller. Så kom vi till hojen, en röd/vit R1a från –98. Den var utrustad med Devil (heter det så) high pipe. Den stog och puttrade på tomgång och då det hade varit strul med varvräknaren så frågade jag om han kunde varva den lite, visst sa han och varvade den till ca 8-9000varv. Fyyyfaaan va gott den lät, har fortfarande rysningar. Tyvärr kändes den inte helt ok(jag e kräsen) så det blir inte den.
När vi satt i bilen på väg hem säger min kollega, ”jag måste ställa på hojen ikväll…”
Nu måste jag bara ha en R1a!! Även om försäkringen e tokdyr.


//M

:4skrika :huvet :fatta!
Alla killar bara vet vad de vill ha o velar sällan.

Velandet lämnar man över till= :tuttar
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Väntar med spänning på Mingves nästa hojtråd " Denna hojen blev det " eller något i den stilen. Men nääääääär kommer den då :confused:

Jag är rena raka motsatsen till Mingves tror jag. Åkte mycket hoj när jag var yngre, hade ett uppehåll på 7 år. Var och såg på Rossi och grabbarna live i Valencia 2002. Blev så sugen på hoj att jag köpte en ny 1000R utan att ens ha provsuttit den. Visste bara att en sån vill jag ha!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Gixxer 1 skrev:
Väntar med spänning på Mingves nästa hojtråd " Denna hojen blev det " eller något i den stilen. Men nääääääär kommer den då :confused:

Jag är rena raka motsatsen till Mingves tror jag. Åkte mycket hoj när jag var yngre, hade ett uppehåll på 7 år. Var och såg på Rossi och grabbarna live i Valencia 2002. Blev så sugen på hoj att jag köpte en ny 1000R utan att ens ha provsuttit den. Visste bara att en sån vill jag ha!
Jag blir galen, letar förtvivlat och de hojar som jag kan tänka mig finns i Sthlm...snart e jag tvungen att åka dit:(
Önskar att tråden som talas om innan kunde bli av... :huvet
Jag skulle vilja testa en R1 med, har bara kört R6an och den e kul. Men som alla skriver lite tam i botten. Men den är så lättstyrd så man bara pekar med snoken åt det håll man vill. Det gillar jag!!!
Hoppas att R1an e lika bra!
De har en på bike i THN för 69kkr, kanske skulle ta en kik på den. Jag har bara 55kkr i budget men men....man kan ju alltid testa och se...

//M
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Snälla Mingves, kan du inte berätta mer om dina funderingar och tankar om ditt eventuella hojköp, vi är en förening som har dig som idol! Sen kanske du kan få ge ut en bok eller nåt, vi betalar!
Kan vi inte supa ihop nån gång, jag har massa bra historier om allt från när jag provkörde min första Puch dakota till första gången i eldriven trampbil!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Krigge skrev:
Snälla Mingves, kan du inte berätta mer om dina funderingar och tankar om ditt eventuella hojköp, vi är en förening som har dig som idol!
Fy fan va tragiskt....
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Jag blir galen, letar förtvivlat och de hojar som jag kan tänka mig finns i Sthlm...snart e jag tvungen att åka dit:(
Önskar att tråden som talas om innan kunde bli av... :huvet
Jag skulle vilja testa en R1 med, har bara kört R6an och den e kul. Men som alla skriver lite tam i botten. Men den är så lättstyrd så man bara pekar med snoken åt det håll man vill. Det gillar jag!!!
Hoppas att R1an e lika bra!
De har en på bike i THN för 69kkr, kanske skulle ta en kik på den. Jag har bara 55kkr i budget men men....man kan ju alltid testa och se...

//M

Så här gjorde jag en gång.

"WOW, en zxr400 - fan va fin hoj. Japp, den ska jag ha. Rrrrrrrrrrriiiiing. Tjenna, har du en zxr400 till salu? -Näääää, den sålde jag till en i sthlm. Jag: Afan. Vad hade den för regnummer? -XXX XXX. Jag: Tack.
*vem äger den?*
Rrrrrrrrrrriiiing.
Tjenna, har du en zxr400? -öööhh, asså ööhh, ja det har jag. Jag: Vill du sälja? -Ööhhh, asså typ, men asså, kanske, jag ringer tillbaka hej.
*men ring då idiot*
pling plong.
- Ja asså jag vill sälja då höhö. Jag: Bra, jag kommer på lördag, hej.



Lördagen därpå ägde jag hojen :banana

BIFF Mingves!!! O jag har LÄNGRE till stokholm än dig. :fatta!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mavve skrev:
Så här gjorde jag en gång.

"WOW, en zxr400 - fan va fin hoj. Japp, den ska jag ha. Rrrrrrrrrrriiiiing. Tjenna, har du en zxr400 till salu? -Näääää, den sålde jag till en i sthlm. Jag: Afan. Vad hade den för regnummer? -XXX XXX. Jag: Tack.
*vem äger den?*
Rrrrrrrrrrriiiing.
Tjenna, har du en zxr400? -öööhh, asså ööhh, ja det har jag. Jag: Vill du sälja? -Ööhhh, asså typ, men asså, kanske, jag ringer tillbaka hej.
*men ring då idiot*
pling plong.
- Ja asså jag vill sälja då höhö. Jag: Bra, jag kommer på lördag, hej.



Lördagen därpå ägde jag hojen :banana

BIFF Mingves!!! O jag har LÄNGRE till stokholm än dig. :fatta!

Jag vet, men eftersom jag jobbar och måste åka på helgen kräver det ganska mycket planering. Jag har ingen bil, hade jag haft det hade jag bara dratt upp med ett släp. Men nu har jag det lilla dilemmat. Som vädret är nu så åker jag inte upp med flyget och kör hojen ner, om man skulle det så skulle man se ut som killarna i dum&dummare efteråt...:)

Måste bara fråga, hur gick hojen efter det impulsköpet?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Jag vet, men eftersom jag jobbar och måste åka på helgen kräver det ganska mycket planering. Jag har ingen bil, hade jag haft det hade jag bara dratt upp med ett släp. Men nu har jag det lilla dilemmat. Som vädret är nu så åker jag inte upp med flyget och kör hojen ner, om man skulle det så skulle man se ut som killarna i dum&dummare efteråt...:)

Måste bara fråga, hur gick hojen efter det impulsköpet?

Jag hade inte heller bil när jag var 18 utan körde upp i skåpbil med hojen där bak - stolt som en tupp.
Jag gick i skolan och så värst mycket planering tyckte jag inte att det krävdes o då hade vi faktiskt prov veckan därpå :hihi

I somras åkte jag tåg till Sundsvall o köpte min 750RR och körde ner den I REGNET till hbg, 101mil. Tog 2 dagar o sov hos Kent - tack Kent :)

Det var inget impulsköp - hade ju spanat på den hojen sen jag var 11 år :)
Den gick som en dröm :Bugar
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mavve skrev:
Jag hade inte heller bil när jag var 18 utan körde upp i skåpbil med hojen där bak - stolt som en tupp.
Jag gick i skolan och så värst mycket planering tyckte jag inte att det krävdes o då hade vi faktiskt prov veckan därpå :hihi

I somras åkte jag tåg till Sundsvall o köpte min 750RR och körde ner den I REGNET till hbg, 101mil. Tog 2 dagar o sov hos Kent - tack Kent :)

Det var inget impulsköp - hade ju spanat på den hojen sen jag var 11 år :)
Den gick som en dröm :Bugar
Hehe, jag e tyvärr inte 18år...lägg till 12....men bil har jag ändå inte.
Gött att höra att du gjorde ett bra köp!

//M
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top