Kollade upp lite försäkringspremier

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Usch sicka priser! Som smålänning är det skit-svårt att motivera sig till att fånga drömmarna och gå med i literklubben! Får vänta tills man blir gubbe på allvar!
Kommer aldrig sälja min XR (tror jag). Kostar hutlösa 27kr/mån avställd!

//KaliZ

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Jag håller med några av ovanståend, om du har mäjlighet att ha den halvförsäkrad så kör på det. Men, köper du motorcykeln på lån kan det medföra att du måste ha den helförsäkrad under avbetalningsperioden, tex om du köper via handelsbanken finans via säljare. Vet inte hur det är om du tar lån från banken dock.

Men helförsäkrad alt trafik och så lägger du undan en extrasumma varje månad i ett konto för bättre tider, som du dessutom kan förfoga över vid andra händelser också.

Sen är det många som är osäkra på vad som exakt skiljer sig mellan hel och halv, så kolla upp det med respektive Försäkringsbolag, är det värt flera tusen för tex bara tillägget brandskydd (bara exempel nu)?

jetson

Guest
Och det där är bara hästdynga, kanske gäller för just dig men för en annan person kan det vara det bästa alternativet. Jag har jämfört flera år (dock inte varje bör tilläggas) men LF har alltid varit billigast eller bara marginellt dyrare än det billigaste alternativet och varför böka med att byta då :)

Nja det har stämt med alla 25åringar jag kollat med, men vi får väl se 2013 om det blir nån ändring... jag blir förvånad om jag kan få en halvförsäkring för under 3000/månad från LF

Ts: notera att sveland är uppköpt av trygghansa, så dom ger samma premier (iaf när jag ringt dom)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur kan ni klandra försäkringsbolagen när de tar ordentligt betalt för en 25-åring helt utan erfarenhet ombord på en ny supersporthoj?

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hur kan ni klandra försäkringsbolagen när de tar ordentligt betalt för en 25-åring helt utan erfarenhet ombord på en ny supersporthoj?

Nja inte mycket klagomål i den här tråden :)

Dock diskuteras det mycket varför man ska ha hel eller halv, ganska lönlöst :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA