Kollat försäkring idag!! Vilka priser!!

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
Och där kan man inte försäkra sporthoj längre.

Jag fick in min R1 00:a där 00 men sen efter det verkar det som där är tvärstopp för teckna försäkring.Dock slänger dom inte ut en.

varför har dom då massa motorcykel modeller på sin lista fram till 2007? man får väl hoppas iaf. dock ska jag ha en streetfighter hoppas den inte räknas som sporthoj :D

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
uppdaterade lite fler priser förut ida salu ansvar verkar ju hetast hittills

Kollade även jag upp (27år borlänge Cbr600f -00) salusansvar och dom slår ju IFs Hondaförsäkring med 2000 spänn per år!!

IF (Honda) 560:-/mån halvförs
Salusansvar 400:-/mån halvförs

Dessutom har ju hondaförsäkringen en självrisk vid stöld på 15000:- och Salusansvar endast 3000:-

Bara att byta!!!:yoparty

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kanonvillkor SMC-försäkring

Tecknade precis Folksams SMC-försäkring för min Triumph 675:a - gubbjävel (40+) och boende i villa i Norrland, men ändå...

5 458:- hel/hel:tummenupp

DET tycker jag är en prisvärd tingest...

Ha de

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
Tänkte bara skriva in vad ja valde till slut... det blev salusansvar ,halv för tillfället ! : 7990 kr/år funderar på att ta hel 22900 helår..... ej bestämt ännu!

Sveland hade bra pris på hel förs 17400 kr men då var jag tvungen byta bil eller någon annan förs dit o då var dom dubbelt så dyra mot vad ja betalar idag så det blev liksom samma pengar i slutändan så nej! däremot tog dom 14000 för halv jäkla skillnad!

så nu kan man ut och "glida" ;)

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag är nöjd med 350kr/mån/Halv för en GSXR 1100 96'a.

Tänkte byta upp mig till en nyare och då blir det 4X så dyrt :rolleyes:

Last edited:

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tänkte bara skriva in vad ja valde till slut... det blev salusansvar ,halv för tillfället ! : 7990 kr/år funderar på att ta hel 22900 helår..... ej bestämt ännu!

Sveland hade bra pris på hel förs 17400 kr men då var jag tvungen byta bil eller någon annan förs dit o då var dom dubbelt så dyra mot vad ja betalar idag så det blev liksom samma pengar i slutändan så nej! däremot tog dom 14000 för halv jäkla skillnad!

så nu kan man ut och "glida" ;)

Tycker att du gjorde ett bra val i och med att du väljar att försäkra på dig själv, men jag förstår självklart ditt dilemma med en hoj i prisklassen 100k. Kanske kan du helförsäkra om du vet att du kommer att köra extra mycket under vissa veckor på säsongen. Exempelvis juni, juli, augusti eller nåt.

Ha det gott o gasa lungt!!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tyckar att jag har det bra..Har en Gsx-r 600 03a å betalar 7000kr hel/hel...:arsele

Då är det troligen inte du som står som ägare.

Jag skulle kunna skriva den på tex. mor men jag vill inte riskera utebliven ersättning om en olycka inträffar.

Last edited:

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
VFR 750 F -94
Jag har en Fazer 1000 -03 och betalar 6984:- /år helförs. och jag är 37år och bor i zon 3.
Förra året betalade jag 12200:- för samma mc, så den har gått ner i år :D

Kollade även om en Fz 1 -07 som är efterträdaren och den skulle kosta 7400:-

och då har jag 3000:- i självrisk vid bankörning (som inte är träning inför tävling eller tävling eller tidtagning.

Last edited:

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
Tycker att du gjorde ett bra val i och med att du väljar att försäkra på dig själv, men jag förstår självklart ditt dilemma med en hoj i prisklassen 100k. Kanske kan du helförsäkra om du vet att du kommer att köra extra mycket under vissa veckor på säsongen. Exempelvis juni, juli, augusti eller nåt.

Ha det gott o gasa lungt!!

ja det var väl tanken man kör ju väldigt lugnt nu ändå med tanke på väg grus mm , byter nog när vädret tillåter, men man kunde bara byta en gång per år.. så blir nog ägar byte under vintern , man kan ju inte betala hel förs i vinter det är ju knas!!:gnissla

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Jag har turen så att det står ett litet z efter 600 (Gsx-r 600z) och dom hittar inte orginaleffekten så då går dom på 25 kw och då blir det billigt..

Då är det troligen inte du som står som ägare.

Jag skulle kunna skriva den på tex. mor men jag vill inte riskera utebliven ersättning om en olycka inträffar.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Jag har turen så att det står ett litet z efter 600 (Gsx-r 600z) och dom hittar inte orginaleffekten så då går dom på 25 kw och då blir det billigt..

kollade nyss en gsxr 600 98 skulle på mig 17år kosta 34000 helhel hos länsförsäkringar

en r1 2007 helt ny skulle kosta 37400 på mig helhel, detta var på trygghansa, där kostade gsxr 15000

får nog bli en r1 :yoparty

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
SÅLD
Det är bara att betala och se glad ut eller sälj hojen :tummenupp

Det är bara att betala och se glad ut eller så säljer du hojen

Last edited:

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
QUOTE]

Du nämnde innan du ska gå smc bkk kurs,

Med Folksams SMC-försäkring (krav på bkk kurs) betalar jag 800kr månaden för helföräkring åretrunt. 30 år och malmöbo, Cbr600rr 03:a.
Kan inte annat än lovorda den försäkringen, helt suverän ide' att ha 25% självrisk. Äntligen råd att helförsäkra samtidigt som den självrisken gör att vi förhoppningsvis slipper de som krashar och plockar ut en ny hoj per säsong,

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
QUOTE]

Du nämnde innan du ska gå smc bkk kurs,

Med Folksams SMC-försäkring (krav på bkk kurs) betalar jag 800kr månaden för helföräkring åretrunt. 30 år och malmöbo, Cbr600rr 03:a.
Kan inte annat än lovorda den försäkringen, helt suverän ide' att ha 25% självrisk. Äntligen råd att helförsäkra samtidigt som den självrisken gör att vi förhoppningsvis slipper de som krashar och plockar ut en ny hoj per säsong,

kollade den försäkringen men den hamnade på betydligt mer på mig antagligen åldern som gjorde skillnaden. den ja ha nu är den billigaste jag hittat på mig! tjo!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024