Hur menar du nu?
Du ska ju ha den som passar till ditt cylinderlopp.
Har den inte skurit så den är omborrad så gäller ju original.
Dock kan de vara A-E lmärkta, isf så ska man ha den kolv som motsvarra märkningen på cylindern man har, det är inte hela världen om det är nåt steg fel heller, men det är faktiskt sån precision i tillverkningen, det kommer från den japanska MC tillverkningen.
Om du inte vet eller kan läsa vilken kolv du har i så låt nån mäta upp cylindern.
Kolven är givetvis något mindre än cylinderloppet, det kan handla om några hundradelar., det är ju kolvringarna som ska ta upp det slacket, men jag tror du förstår nu.
Din hoj är inte nån långmilare så jag tror inte du behöver oroa dig för tat cylindern är slut iaf, så använd den som den är, den är nicasilbehandlad eller nåt liknande så det är inet bara att borra och leva om i den utan isf måste den nicasilas om och jag kan lova att det är inget gratisjobb direkt, det är egentligen bara vettigt på racinghojar och då italienare, på en japs är det billigare att fixa en ny cylinder.