kolv

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
2045378 Jo då moppen körde jag på vanlig bensin en gång för att de inte sålde oljeblandat på macken, ville inte köpa en hel flaska olja då jag hade en hemma. :pangihuve

Gällande 125an, oljelampan fungerade inte så jag körde slut på oljan omedvetet och mycket viktig detalj!. Jag sandpapprade kolven EFTER att den skar PGA att jag körde utan olja. :mattias. Mycket viktig ordning där. :cool:

:rofl

Shit du slår till och med min föredetta granne. Han körde med en av två kolvringar på sin moppe och utan toppackning, för de gav högre komp. :rofl

Sen körde han på båt olja. (utombordsmotorer varvar ca 6000 rpm...) Han försökte borra en nicasil cyllinder. Han lyckades med det mest oväntade felet jag någonsin hört talas om. Syntom: skiten flöda konstant, va cp sur. Orsak: punkterad flotör. :rofl

Han skar 4 gånger uner tiden han hade den. ägarn innan hade skurit den 4 gånger. totalt hade den skurigt 8 gånger. Och ingen hade bytt vev eller lager. på 3000 mil. Säga va ma vill om bönder men inteligensen lysser med sin frånvaro. De roligaste av allt är att han fylde 18 i höstas och kör runt på en aerox nu. :rofl

Så nu behöver du inte känna dig dummast philsson

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Jag har också sandpapprat en kolv.. till minimoton, den dog så antog ja att den skurit, tog av kolven o den var verkligen helt sönderslaktad :D ...
Så jag filade till den lite, så den såg hyffsat fin ut, o samtidigt hittade jag en liten sten vid reedsen o tog bort den. Efter det funkade den fint igen..
Undras om det var stenen eller kolven som gjorde att den starta igen? :rolleyes:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
mp_87 skrev:
2045859 Jag har också sandpapprat en kolv.. till minimoton, den dog så antog ja att den skurit, tog av kolven o den var verkligen helt sönderslaktad :D ...
Så jag filade till den lite, så den såg hyffsat fin ut, o samtidigt hittade jag en liten sten vid reedsen o tog bort den. Efter det funkade den fint igen..
Undras om det var stenen eller kolven som gjorde att den starta igen? :rolleyes:

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...