Orre87
Ny medlem
Hej, ska byta kolv på min honda snart och undrar vad man ska tänka på? har bara bytt en kolv på en moppe så vet på ett ungefär hur man gör...
Italiano_011 skrev:Hej, ska byta kolv på min honda snart och undrar vad man ska tänka på? har bara bytt en kolv på en moppe så vet på ett ungefär hur man gör...
okej, tappar jag ut vattnet genom att ta bort slangen mellan cylindern och kylaren ? :S vad är en kolvringskompressor? :SAnton_Ljunghusen skrev:Glöm inte tappa ur vattnet
Köp en kolvringskompressor
Italiano_011 skrev:okej, tappar jag ut vattnet genom att ta bort slangen mellan cylindern och kylaren ? :S vad är en kolvringskompressor? :S
okej, tappar jag ut vattnet genom att ta bort slangen mellan cylindern och kylaren ? :S vad är en kolvringskompressor? :SAnton_Ljunghusen skrev:Glöm inte tappa ur vattnet
Köp en kolvringskompressor
Anton_Ljunghusen skrev:det finns en plugg nånstans, fråga nån annan
Uhm ja ett verktyg till att komprimera kolvringarna när du ska ha på cylindern.. Så slipper du svära en massor och riskera att sabba kolvringarna, typ 50 spänn på biltema
okej, det är inte så bra om jag råkar få in kylar vatten i cylinder hålet va? :SAnton_Ljunghusen skrev:det finns en plugg nånstans, fråga nån annan
Uhm ja ett verktyg till att komprimera kolvringarna när du ska ha på cylindern.. Så slipper du svära en massor och riskera att sabba kolvringarna, typ 50 spänn på biltema
Italiano_011 skrev:okej, det är inte så bra om jag råkar få in kylar vatten i cylinder hålet va? :S
hur många timmar kan ett kolvbyte ta för en som aldrig gjort ett byte men ändå vet lite grann hur det funkar?Paradoxy skrev:
tog mig 2 timmar första gången.Italiano_011 skrev:hur många timmar kan ett kolvbyte ta för en som aldrig gjort ett byte men ändå vet lite grann hur det funkar?
En sak som trycker ihop kolvringarna så att man får in kolven i cylinder lätt. Ser ut som en konservburk ungefär, med två band runt som komprimerar burken så kolvringarna trycks in... Kolla biltema.se och sök på kolvringskompressor.Italiano_011 skrev:vad är en kolvringskompressor? :S
Italiano_011 skrev:hur många timmar kan ett kolvbyte ta för en som aldrig gjort ett byte men ändå vet lite grann hur det funkar?
okej tackar!Anton_Ljunghusen skrev:Beror på hoj, men låt säga att du måste strippa kåpor m.m räkna med iallfall 2-3 timmar
Italiano_011 skrev:Hej, ska byta kolv på min honda snart och undrar vad man ska tänka på? har bara bytt en kolv på en moppe så vet på ett ungefär hur man gör...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |