Määt
orange
- Gick med
- 16 May 2004
- Ort
- Luleå
- Hoj
- 525 -04, CIG14E, JH110X, Ski-Doo Summit 800X 144" -04, Arctic Cat Thundercat 1000 -98 [såld]
Tråkigt det där!
För lite soppa till fyran och/eller stiftet.
Har du hunnit kolla gasaren nu? *nyfiken*
BTW 1; Om du använder bränslefilter, byt det ofta och använd ett av bra kvalla. Dåliga pappfilter kan släppa ludd och sätta igen sig om du kör oljeblandat. Vissa keramiska filter sätter igen sig djävligt lätt. Jag känner mig mest trygg med nylon filter, men jag tror de filtrerar sämre.
BTW 2; Jag såg på din hemsida att du klätt piporna. Jag är säker på att du redan är medveten om det, men att klä piporna förändrar karaktären på dem något.
En varmare pipa bevarar visserligen energin i avgaspulsen något bättre (i alla fall i teorin) men flyttar också upp momentkurvan (mer högvarvig) eftersom pulsen rör sig med ljudets hastighet och denna beror av temperaturen. Det innebär alltså att den avstämda längden blir kortare med en varmare pipa.
Hoppas du får iordning din hoj! Lycka till!
För lite soppa till fyran och/eller stiftet.
Har du hunnit kolla gasaren nu? *nyfiken*
BTW 1; Om du använder bränslefilter, byt det ofta och använd ett av bra kvalla. Dåliga pappfilter kan släppa ludd och sätta igen sig om du kör oljeblandat. Vissa keramiska filter sätter igen sig djävligt lätt. Jag känner mig mest trygg med nylon filter, men jag tror de filtrerar sämre.
BTW 2; Jag såg på din hemsida att du klätt piporna. Jag är säker på att du redan är medveten om det, men att klä piporna förändrar karaktären på dem något.
En varmare pipa bevarar visserligen energin i avgaspulsen något bättre (i alla fall i teorin) men flyttar också upp momentkurvan (mer högvarvig) eftersom pulsen rör sig med ljudets hastighet och denna beror av temperaturen. Det innebär alltså att den avstämda längden blir kortare med en varmare pipa.
Hoppas du får iordning din hoj! Lycka till!