Hej!
Har 40 mil in i säsongen gjort en tråkig om än inte helt överraskande upptäckt, min nyinskaffade blade drar olja nåt jävel.
Kollade stickan för 30mil sen då var nivån okej, så kollade jag idag igen efter att jag tvättat den idag och stickan var snustorr. Skruvar man ner den får man en liten markering på toppen av den, fast oljelampan lyser inte?
Jag är fullt medveten om kolvringsproblemet på 2008orna och frågade noga om det när jag köpte den och kollade efter sot på ljuddämparen osv men killen jag köpte den av bedyrade att han minsann inte upplevt att den skulle dra abnormt mycket olja..
Den hade gått 260 mil när jag köpte den och jag har precis passerat 300 med den nu.
Vet att många har fått sina ringar bytt på garantin av Honda, problemet är att min är importerad som ny ifrån England av Stigefelts MC (där förre ägaren köpte den) och vad jag har förstått av mina efterforskningar gör det att Honda Sverige knappast lär ta på sig detta problem åt mig.
Tyvärr missade jag min chans att ringa runt till verkstäder och kolla upp vad ett kolvringsbyte går på om man får finansiera det själv då alla stänger vid 13.00 på lördagar så min fråga är om någon här har koll på vad detta kalaset kan komma att kosta mig?
Skall givetvis fylla på oljan och köra mer och hålla noga koll på förbrukningen för att se ungefär hur mycket den drar men har läst att problemhojarna kunnat dra närmare 1l/1000km.
Mvh
Har 40 mil in i säsongen gjort en tråkig om än inte helt överraskande upptäckt, min nyinskaffade blade drar olja nåt jävel.
Kollade stickan för 30mil sen då var nivån okej, så kollade jag idag igen efter att jag tvättat den idag och stickan var snustorr. Skruvar man ner den får man en liten markering på toppen av den, fast oljelampan lyser inte?
Jag är fullt medveten om kolvringsproblemet på 2008orna och frågade noga om det när jag köpte den och kollade efter sot på ljuddämparen osv men killen jag köpte den av bedyrade att han minsann inte upplevt att den skulle dra abnormt mycket olja..
Den hade gått 260 mil när jag köpte den och jag har precis passerat 300 med den nu.
Vet att många har fått sina ringar bytt på garantin av Honda, problemet är att min är importerad som ny ifrån England av Stigefelts MC (där förre ägaren köpte den) och vad jag har förstått av mina efterforskningar gör det att Honda Sverige knappast lär ta på sig detta problem åt mig.
Tyvärr missade jag min chans att ringa runt till verkstäder och kolla upp vad ett kolvringsbyte går på om man får finansiera det själv då alla stänger vid 13.00 på lördagar så min fråga är om någon här har koll på vad detta kalaset kan komma att kosta mig?
Skall givetvis fylla på oljan och köra mer och hålla noga koll på förbrukningen för att se ungefär hur mycket den drar men har läst att problemhojarna kunnat dra närmare 1l/1000km.
Mvh