det är väl en garanti recall av Honda ??
Garanti, kanske. Recall, nej.
Men inte på en import.
Kanske ska förtydliga att 130usd bara är för kolvringarna...
Är du säker på det?
Det blir kanske inte helt rätt att jämföra bil och hoj från olika tillverkare?Kontakta en Hondaverkstad i Sverige omedelbart, det borde inte göra någon skillnad var du köpt den. Så är det på Toyota i alla fall. Jag hade en Toyota 1,8 VTTi som jag köpte ny i Danmark. Jag servade den själv från första dagen. Efter 4 år och 11000 mil drog den 3,5 liter olja per 1000 mil. När jag frågade Toyota i Skövde sa de att det är normalt. När den gått 18300 mil och var 7 år och 3 månader drog den 5 liter per 1000 mil och jag kontaktade Toyotavekstaden i Göteborg, tydligen standardfel. Toyota hade förlängt garantin på det här och hade jag kommit in med innan 7 år och 18000 mil hade jag fått en ny motor, även om jag servat själv och köpt den i Danmark. Tror ni jag kommer köpa en Toyota på Toyota i Skövde, tror inte det.
Det blir kanske inte helt rätt att jämföra bil och hoj från olika tillverkare?
Tyvärr är det Gambling att köpa hoj från utlandet (särskilt England & Tyskland gillar att dumpa vrak på oss) det säljs en hel del sönderkörda vrak med hyfsat maskerade fel till oss. Visst vissa gör fynd men många blir blåsta.
Frågan du alltid måste ställa dig är: uppväger en lågt pris på en importhoj alla garantier på en svensk såld hoj med full historik. I ditt fall uppenbarligen inte, hade du kunnat utnyttja garantin hade du inte haft något problem.
Fråga hur mycket billigare blev importhojen efter det att alla avgifter betalts, jämfört priset med en motsvarande svensk hoj. Om du nu tar den ev. vinsten du gjorde på import hojen räcker den till att reparera hojen?
Ringarna går att byta genom att ta loss cylinderraden men det är inte lätt.
Frågan är om det inte är lättare att dela på motorn och göra som man ska.
Kolvringarna slut efter 300 mil på en -08 !?.Låter ju så heltokigt det bara kan bli.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |