Kom med tips: Videoklipp - Övar på lågfart, andra gången jag någonsin testat.

Viktor.J

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2013
Hoj
CB750 K3
någon borde kolla upp det där om de skulle va förbjudet att bromsa bak i de officiella texterna om uppkörningen. I min värld är bakbromsen det enda som används vid krypkörning/lågfart i både körskola och verklighet. Av mycket logiska anledningar är det idiotiskt att använda frambromsen istället.

När jag läste igenom mitt inlägg och funderade lite. Så var det så klart frambromsen man inte fick använda :D

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Hej, Går på körskola och min lärare säger 1-2 km/t, näst intill omöjligt, funderar på att byta körskola....kan banan i 3 km/t men då skriker han DET GÅR FÖR FORT!!!:huvet Sen som regel säger han: I låg fart fotbroms, i hög fart sätta bromsen bak, sen bara frambroms... :tuttar

Det kan mycket väl vara så att det var jag som missförstod min trafiklärare, jag har och kan ta svängen mycket snävare.

Hur är farten? Åker jag för snabbt? Jag har tyvärr bara en analog mätare vilket gör att jag inte kan bedöma om jag kör 3-4 eller 5 km/h

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...