Kombokit 10.8V, vilket märke ska jag välja?

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Hej
Ska plocka ut en ny maskin på jobbet.
Behöver ingen stor maskin därför vill jag ha 10.8v för att dom ska vara smidiga.
Bygger bara om lite apparatskåp så som tuffast blir det att dra i några självborrande skruvar i 2mm plåt.
Ska köpa det på ahlsell så därför är det lite begränsat.

Står mellan
Panasonic eyc 110
Makita lct303x
Bosch Gdr och Gsr

/Magnus

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Kör på bosch :tummenupp Har själv en Bosch GSR 10,8 V-EC HX som jag köpte privat när jag tröttnade på skitverktygen vi fick på jobbet (dewalt+makita)

Har testat både dewalt, hitachis och makitas 10,8-12volts leksaker... I 10.8 serien så är det Bosch eller Milwaukee som gäller :) Det är iaf mina erfarenheter.

Bosch har ju numera 2.0ah batterier som standard i sina satser, finns även 4ah att köpa. Plattfot på dom batterierna också om man gillar att ställa maskinen upp när den inte används.

Makita har väl bara 1.3ah?
Hitachi 1.5ah?

Bosch har också det största utbudet när det gäller verktyg i 10.8v följt av milwaukee.

Jag använder min bosch dragare till att skruva ihop trappor och köksskåp, händer ibland att man även drar i någon karmskruv (ESSVE typ L) :)

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har med en Bosch gsr tycker den är smidig o grymt stark för att va en så liten maskin

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Byt leverantör, Milwaukee M12 Fuel! :tummenupp

Men men glöm inte bort greppet bara, visst lätta maskiner oavsett men som yrkesmaskin ligger det ofta högt på kravspec..

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Lutar åt Bosch. Kommer ta en gdr men sen vet jag inte om man ska ta en gsr eller gsb.
Vad tycker ni?

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Jag skulle ta en GSR 10,8 V-EC HX (den utan chuck) finns även med chuck men då heter den bara GSR V-EC

Jag personligen tycker att dragaren (GSB) blir väldigt otymplig, dels så blir den 3hg tyngre samt 54mm längre. Den blir ganska framtung med bitshållare och bits!

Är du ute efter slagborrsfunktionen (GSB)så är den troligtvis ganska värdelös :fakta Den är t.o.m värdelös på 18v maskinerna (fungerar vid krisfall i hålsten)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO