Komma i form tråden

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Blev löpband och cykling idag... Fan, man har långt kvar tills man kutar milen på en tid man slipper skämmas för... :gnissla

Var det i den här tråden som hörlurar disskuterades? Vad ska man ha för lurar om man vill slippa att dom rymmer ut från öronen hela tiden? :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hörru din gamla slöfock....våga inte ligga på sofflocket ikväll. Du tar och trampar en mil för min räkning oxå.!!!

Vad står vågen på?? Tänk på att den ska neråt!!

KÖR HÅRT!!! :glömdet

:)

Tack jag behövde en motivationsspark i :arsele idag, det blev 31 km på drygt en timmes dampsykklande - 700 kcal....

Jag har totlat tappat träningen efter juluppehållet..:( SKA träna idag, men det är oerhört irriterande att internetbokningen inte funkar idag. Brukar va lättare att släpa sig iväg till gymmet (klassen) när man redan bokat.
Bara att hugga i och ta nya tag.

Ingen svett idag, ligger pall med en fot som nätt och jämnt återtagit formen av en fot - tydligen var den lilla smällen jag svor lite åt på andra varvet igår nog för att hålla mig vaken hela natten.
Hemma från jobbet idag, läkarbesök var inbokat till eftermiddagen, men svullnaden gick ned under dagen, och det är inget brutet, den är mest stel så jag valde att skippa "det är bara mjukdelsskador, ta en panodil"-pratet.

Skapligt blåmärke blev det med. :D

Meeen...imorgon får det bli lite överkropp på gymmet, och foten *är* kry senast torsdag, då är det pannlampa på igen. :yoparty

Cykla på ba' gixxer!

/J
Thats the spirit, lite mjukdelar är välan inget att gnälla över :yoparty

Lite ny i denna tråd....Har som vision att komma ner några kilon till vårkanten. Mitt sätt har blivit att: 1. Äter Krom-tabletter( slickar inte på kofångare :rolleyes: ), vilket minskar sötsuget ordentligt och småätandet.
2. Har gått över till fiberrikt och övervägande vegetariskt käk.
3. Snabba promenader så där en tre, fyra ggr i veckan.

Tänker köra detta någon månad och se vad som händer..
Välkommen i TR gänget då :tummenupp

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Vad det var knökat på gymmet igår!
Bicepscurl med hantel 5 set, hantelcurl med omvänt grepp 4 set, kabeldrag 4 set.
Rygg blev bara latsdrag 5 set och rodd 4 set.
Marklyft var bara att glömma pga alla nyårslöften så jag åkte och veckohandlade istället.
Jag undrar vad veckohandling tränar, förutom tålamodet? :va

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Om du hissar matkassarna upp och ner några ggr kanske det blir lite axelträning. :) Bra där så slapp frugan handla.

Själv är jag på gång igen. Känns fint.

Första yoga passet ikväll. Annorlunda, skönt, svettigt och otroligt avslappnande.

Alicia, vilken sorts yoga är det du kör.?? Är det Satsyogan eller någon annan form. Visst kör ni väl solhälsningarna och sedan vidare.

Och som komplement till annan träning är det ju superbra.

//M

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vad det var knökat på gymmet igår!
Bicepscurl med hantel 5 set, hantelcurl med omvänt grepp 4 set, kabeldrag 4 set.
Rygg blev bara latsdrag 5 set och rodd 4 set.
Marklyft var bara att glömma pga alla nyårslöften så jag åkte och veckohandlade istället.

Bra kämpat Sweedo, grymt impad att du orkar trängas i svettpalatset, veckohandling är mental träning för det trytande tålamodet, jag försöker att handla på tider när det är skapligt tomt i affären, det är lugnast så.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
... jag försöker att handla på tider när det är skapligt tomt i affären, det är lugnast så.
Måndag efter kl. 21 är det rätt tomt kan jag lova, men bollen är rätt tom vid den tiden oxå...
Blev lite vilse i pannkakan ett par ggr.:D

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag kom iväg på bodypumpen igår och kände mig jäkligt nöjd när jag gick till tåget sen.
I em blir det spinning och som alla jobb-dagar den vanliga 4 km promenaden.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Alicia, vilken sorts yoga är det du kör.?? Är det Satsyogan eller någon annan form. Visst kör ni väl solhälsningarna och sedan vidare.

Och som komplement till annan träning är det ju superbra.

//M

Nope inte på något gym. Heter Kundaliniyoga
Det var ingen solhälsning, det inleddes med vila och sen mantra och sen intensiva positioner som upprepades under en lång tid och sen vila mellan varje.

Dr.Bike

Guest
8h pass idag.
Ingen organiserad träning, men det har varit så mycket klättra bubba, nigsitta-å upp igen, trappor, lejdare och hiten och diten, samt allt omigen hela tiden, så det får gå in som ett lågintensivt pass hela dan känns det som...
Nu är jag heeelt slut och ska ta en tidig kväller.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
..dags för kvällens confession då. Nada träning idag. :(

Det blev panikresa till Karlströms för att ragga fram nytt styrlager till Husan...och en timme i garaget med att få ur det gamla eländet.
Skyll sig själv, jag har helt ignorerat att ta isär och fetta in det - högtryckstvätt är the fiende tror jag... :gnissla

Undre lagret såg inte vackert ut, totalt jätte-slut och med en käck orange färg - på bara lite över 50 gångtimmar? :D Geggmopperi är tuffa saker, drivpaket som är slut på 40 timmar, etc...

Imorgon blir det ihopmontering av framändan, lär ha hjälp av någon med press på det undre lagret (sitter på axeln på undre halvan av kronan) - men jag lovar dyrt och heligt att försöka få in ett pass med vikter mellan det och arbetet..

Som kompensation skickar jag med ett osignerat idolfoto från söndagens träning, kan det ha varit styrlagret som gjorde att man vurpade så förbannat? :D

/J

P.S. Bilden är tagen av den alltid like grymme "EnsamWargen" - http://rawmetalmedia.com

Bifogat

• mg0761es4.jpg
    mg0761es4.jpg
    163.8 KB · Visningar: 40
Last edited:

Dr.Bike

Guest
..dags för kvällens confession då. Nada träning idag. :(

Imorgon blir det ihopmontering av framändan, lär ha hjälp av någon med press på det undre lagret (sitter på axeln på undre halvan av kronan) - men jag lovar dyrt och heligt att försöka få in ett pass med vikter mellan det och arbetet..

Men du sitter ju ned!!!
:hihi

P.S Tjacka en gängstång på ex.vis B-tema eller Classe (så grov som de har)
Ett par stora passande brickor i tjockt stål får du svarva till. Har du ingen som kan det kan du PM:a så ska jag skicka dig till Västerås bästa mek.verkstad, som f.ö ägs och drivs av min bästa barndomskamrat.
Han är rajjsing-gubbe och vet vad det hela handlar om dessutom så...)
Sen köper du ett par muttrar, och så DRAR du i lagerhalvorna.

P.P.S glöm inte ha lagerskålarna som ska sitta i styrhuvudet i frysen, det underlättar. Men jobba SNABBT! Så ha alla verktyg klara.
Undre gaffelkrona och styrstam smyger du oxå in i frysen så att den utanpåliggande lagerbanan glider på lättare. Den kan du värma i ugnen dessutom eller direkt på plattan.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tomgångspromenad på 40 min samt skapligt nyttig kost idag, dessutom hämtade jag två fjunlätta smidda OZ fälgar till Millen idag, skönt med en extra uppsättning fälgar när det är dags för race till våren.

Väl kämpat idag alla flåsisar :banana

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Mitt spinningpass börjar 30 min senare än förut så det blev 20 min speedintervall på crosstrainern innan. Nytt program på spinningen som var sjukt jobbigt. Höll på att ta heeelt slut. Känns dock både kul och skönt att komma igång med träningen igen.. Idag ska jag dock vila om det inte blir en halvtimme på crosstrainern hemma.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Onsdag och därmed TR dag, minst 30 km annars :mad: Grrrr...

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
hej hej... har sökt till yrkesofficer och fick besked igår att jag ska infinna mig på p7 den 9 februari och göra fystester... JIPPI! efter julens frossa... hur fan ska jag komma i form till dess? Hjälp någon?

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
hej hej... har sökt till yrkesofficer och fick besked igår att jag ska infinna mig på p7 den 9 februari och göra fystester... JIPPI! efter julens frossa... hur fan ska jag komma i form till dess? Hjälp någon?

bara att skaffa dig en pt, garanterar att det ger dig 5 gånger så mycket som om du skulle träna själv:tummenupp

Dr.Bike

Guest

Grattis - eller inte. Yoff, är det ett framtidsyrke? Kan man ju fråga.
Men visst, utbildningen är fin, men har blivit allt mer akademisk. Ta i akt att du kommer vara borta från förbandet i nära 4 år innan du kommer ut i "verkligheten" Och då har du ändå inte läst det som de behöver ha ut av dig i förbandsverksamheten, då dagens officersutbildning mer går ut på att göra officeren klar för sin civila karriär EFTER att officerskarriären är över...
För det ska den vara om man inte är ÖvLt innan 35...
Allt annat de tutar i er är bull.
Så visst: Betalt eller iaf kostnadsfria studier, med ev. chans till ett fritt och omväxlande yrke. Stort grattis till det! :tummenupp
Men med tanke på hur försvaret (eller ekonomin) gått kräftgång de senaste 4 försvarsbesluten, där JAS likt en gökunge ätit ur alla andra ur boet, så skulle jag ändå se nyktert på saken och hela tiden ha en reservplan.

Nog om det: Komma iform inna antagningen? Ja en PT kan säkert vara bra, men vaddå? Du vet ju vad som krävs och det där med PT verkar vara rena modeordet... Jag menar måste nån säga åt dig att jogga en mil varannan dag, simma varannan i kombination med styrka för att sen vila 2 dar innan antagningen?
Tror inte det.

Så bit ihop soldat!
Kom igen och ge dem!!
Hoppas det går bra.

//Fd.Yoff

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...