krqkan
Medlem
eller ; Du gillar att meka , va?
"Byggt den själv?"
Brukar va en populär kommentar...
De syftar på Slip ons och kolfiber....
eller ; Du gillar att meka , va?
Jag tycker det är intressant att männen är majoritet som pratar säkerhetsfrågor när det kommer till motorcyklar. Nu pratar jag om körkortslösa.
Generellt sett från män i vänskapskretsen får jag ofta en massa "surt sa räven" kommentarer där de stå och för en utdragen monolog där de försöker övertyga sig själv att dem inte vill ha hoj eller körkort.
Typ -Jag skulle köra ihjäl mig dIrEkT
-Ja skulle aldrig ha tid osv. För farligt, Osv. Osv. Osv
Som om man helt plötsligt skulle tappa kontrollen över sin egen kropp så fort en sätter sig på hojen
Jag brukar bara bekräfta det dom säger att dom inte borde ta körkortet.
Kvinnorna verkar ha lite mer lite självdistans? och frågar hur det är och köra osv. Inte så självcentrerat.
Ute på stan är det dock bara va positivta kommentarer och tummen upp osv.
"Min fru låter mig inte ta hojkort, men hon hade nästan gått med på det när du bröt ryggen din jävel."
"
"Jag har varit nere och tittat på Nürburgring!" ... Hur kan man åka ner dit, och bara stå vid sidan av och titta på den?!
Ja det är ingen sporthoj och klassas som en större moped i deras ögon. Dom kommer ihåg i sina fornstora dagar när dom själva kröp ner till stranden för att bada. Sedan hem för att skruva på grejerna i garaget.
Har man då haft sporthoj och kört aktivt i många år är det sedan inga problem att hänga av många sporthojar när hornen växer även om man t.ex. har en HD eller en touringhoj.
Brukar det inte heta "Nurnburgerring" när sådana lirare skall vara kompisar med en?
Moderna moppar ser ju ut som sporthojar mer än ngt annat:
Helt inkädda i ABS-plast
Trekantigt framljus
Söt ankstjärt
Små knubbiga hjul
Vinande läte
Ofta vet jag inte om det är ett mötande moppe- eller sporthojsgäng jag hälsat på. Men skitsamma, det är ju bara ett par års skillnad, sen sitter de på sporthoj. Bättre att vara inkluderande och snäll än motsatsen...
Moderna moppar ser ju ut som sporthojar mer än ngt annat:
Helt inkädda i ABS-plast
Trekantigt framljus
Söt ankstjärt
Små knubbiga hjul
Vinande läte
Ofta vet jag inte om det är ett mötande moppe- eller sporthojsgäng jag hälsat på. Men skitsamma, det är ju bara ett par års skillnad, sen sitter de på sporthoj. Bättre att vara inkluderande och snäll än motsatsen...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|