Gix
Produktionsutvecklare
red_ninja skrev:Grejen ä rväl att det inte alls i samma utsträckning finns så mkt hojar där, (visst finns det bågar i Finland men jämföret med Sverige så är antalet lågt) detta sagt av finländare boendes i Finland, varför skulle det INTE gå o köra ifrån polisen där när det går överallt annars? Getawayprylar har gjorts även i Finland, vill minnas att mr X körde på kapp med finlandsfärjan för ett antal år sedan (STHLM- H-FORS via Haparanda!
Att det inte finns lika mycket hojar är jävlit sant! Beror väl främst på att dom kostar så mycket mer hit i Finland, men va fan, vill man ha har man råd Nåja, vidare, så var det jag ville komma fram till att polisen här tar till drastiska metoder mycket snabbare för att få fast sin förbrytare än vad de tycks göra i
Sverige
Visst kan man köra ifrån snuten här oxå, å visst händer det hela tiden, men jag menar bara att man inte kan leka med dom här i samma utsträckning.... eller visst kan man det oxå, men då drar man nog "det kortaste strået" själv...
Exempel: Vi har alla sett filmer när typ Ghostrider eller andra svenska galningar som efter att ha kört som galningar å fått snuten efter sig kör framför polisbilen, å t.ex. svänger sig om å visar långfingret eller har en passagerare som visar långfingret åt snuten för att sen gasa på igen å fortsätta rymningen/jakten igen...
I detta skede av jakten är jag övertygad om att majoriteten av den finska polisen skulle ha agerat... med andra ord knuffat omkull hojen me bilen eller skjutit hål i bakdäcket osv.
Tycker den svenska polisen framstår som rent utsagt patetiska nollor i.o.m. Ghost Rider å Getaway In Stockholm...