Kommer över till "the dark side"

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
DunderDan skrev:
2523398 Lutar åt begagnat...... en sak till...kalla mig idiot men de här intervallerna som alla pratar om med motarder, vad görs efter en sån...olja ?ventiljustering ?renovera motorn......vad?:confused:

Tuffa supermotarder och 2-takts räsers skall bara ägas av folk som inte behöver ställa den frågan du just ställde !!

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag skulle köpt en 525a istället för en 450. Det du borde göra är att testa olika modeller innan du bestämmer dig. Du kanske tex uppskattar dem större motarderna (660, 650, 626) mer pga deras brutala motorkraft :D.

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Kör en 525a och verkligen ÄLSKAR den hojen. Hade en Retta innan och saknar henne inte det minsta!
Olja var 5e timma
Ventiljustering 15 h
Se över lager och kolv vid 100h

Oljan och ventiljusteringen är gjort på ett kick och ventiljustera behöver man inte vara sååå manisk med när de väl satt sig efter ca 45 h. Lägger lätt ner lite tid på att serva min skatt eftersom man får så mycket tillbax

Hondan e fin den med o det finns kraft att få upp den på slangen lika bra som nån annan hoj.

Provkör o sen köp!

Holmberg

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Att hålla på o byta olja var 5e timma e då ganska onödigt om du inte e ett proffs, räker gott o väl att byta olja o filter var 15e timma på 525.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
DunderDan skrev:
2521765 Ska med all ärlighet säga att jag sett ner lite på motarder tills jag provade en......SJUUUUUUUUKT:näsblod ....nu när jag kränger gathojen blir det definitivt en motard.....sugen på en honda crf 450....spontana reaktioner på detta önskas:tuttar

hehe...kände lite samma sak när jag blev övertalad att skaffa motard. Sålde K5:an med tanken "-Vad fan håller jag på med?" i skallen. Kan säga att jag inte har ångrat mig en sekund. Motard rokkar :yoparty
Köra snabbt rakt fram har jag helt klart tröttnat på och när det är riktigt kurvigt så kör jag fortare med motarden än med sporthojen.
Köpte väl iofs ingen rejsmotard som du är intresserad av men 660:n funkar utmärkt för min del. Perfekt för lite gatbus och inte mycket meka alls.

Nyheter
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping