Torkel skrev:I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet...
Nu får fyrtaktstalibanerna vatten på sin kvarn.

Intressanta siffror, dock. Nu vet man hur fort det går att köra.

Torkel skrev:I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet...
Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan?
Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan? Om detta verkligen stämmer kan man ju lika gärna byta ut lillracern mot en gatbiff.
Torkel skrev:Skölds logg har tid på x-axeln och Lindfors har sträcka så jag har nöjt mig med att mäta max & min farterna vid olika punkter på banan tills vidare.
Kan toppfarten 239 km/h stämma på Aprilian och 270 km/h på Duccen?
I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet, Motecs logger på Duccen anger inga såna oväsentligheter men det kanske bj.O.rn kan bekräfta?
Var....................................NSB.........250R
Max på start&mål.................200............185
Lägst in i esset.....................93..............86
Lägst ut ur esset..................89..............89
Max innan Torparn................200............199
Lägst i Torparn......................82.............75
Max på rakan.......................269............239
Lägst i Bergskurvan.................81.............82
Max innan Sviestadböjen........149............148
Lägst i Sviestadböjen.............132...........129
Du har gjort helt rätt, det är Skölds siffor som är fel (x=tid).ako skrev:Du ville ju ha hast som funk av sträcka. Det gick o ställa om o få hast som funk av tid också. Jag mejlar en ny till dig ikväll.
// Anders
Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan? Om detta verkligen stämmer kan man ju lika gärna byta ut lillracern mot en gatbiff.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |