Kommer Egmont ta över, och Swedie försvinna?

Status
Ej öppen för fler svar.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Läs: Se - -> Forumet - -> Regler på Sporthoj.com

Nu har Egmont Tidskrifter tagit över forumet helt . De har tillsatt en egen över - Administrator som ej skyltar med namn (vad jag ser) samt en annan som sköter försäljningen av reklamplats på vår sida.
Fördelen med Egmont är att det är Norskt & inte Bonnier ägt som allt annat i detta land. Nackdelen är att det är ett vinstdrivand företag på i en stenhård bransch & genererar inte SH vinst inom de närmsta året släpper de oss. Nu har vi en stor fördel med antal besökare /dag, där vi är stora, riktigt stora, därav Egmonts intresse.
Men jag fruktar en hårdare censureringar av tvivelaktiga inlägg för att inte skrämma bort annonsörer/pengar till ägarna. DVS det som är kul på denna sida de vilda diskusionerna.
Men vad är det Egmont tar betalt för det några eldsjälar gjorde gratis tidigare? Köpte Egmont SH. av Swedie & Vad fick han? Är han kvar på SH?
Många frågor ? Få svar!
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är sant, det är en konspiration!

Allvarligt talat så har Egmont ägt sporthoj.com sen en ganska lång tid tillbaka.
Det är nog ingen fara på taket med censur eller så. Vad kan man rimligen vilja censurera?

Det är fortfarande ett internetforum, inte liv och död. Tycker man inte om det måste man inte surfa här. Det är som vanligt ingen vits att sitta hemma i kalsongerna och uppröras över att en dold makt modererar ens briljanta inlägg man gjort 03.14 på nattkröken heller.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äääh. Skaffa Adblock och blocka alla annonser.
Fimpar de forumet sen för att det inte funkar så kommer det dyka upp andra alternativ, var så säker!
 
Last edited:

manneman

Guest
Trist dock att den ursprungliga stämningen försvunnit ifrån sporthoj när grabbar som Markus, urbantiger & Engström fick härja någorlunda fritt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Trist dock att den ursprungliga stämningen försvunnit ifrån sporthoj när grabbar som Markus, urbantiger & Engström fick härja någorlunda fritt.

Well, de har väl bättre saker för sig än att hänga här.
Jag också faktiskt. nu ska jag putsa fönster.
 

manneman

Guest
Dock är väl Egmont en Dansk koncern va?

Jag tror jag ska ta en tur med hojen jag, solen skiner ju!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad kan man rimligen vilja censurera?
Bettskena?

För övrigt så har ju t.ex. den svenska tidningen Bike haft ett forum sedan urminnes tider. Och det har väl aldrig varit särskilt hårt modererat eller censurerat?
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Det är sant, det är en konspiration!

Allvarligt talat så har Egmont ägt sporthoj.com sen en ganska lång tid tillbaka.
Det är nog ingen fara på taket med censur eller så. Vad kan man rimligen vilja censurera?

Det är fortfarande ett internetforum, inte liv och död. Tycker man inte om det måste man inte surfa här. Det är som vanligt ingen vits att sitta hemma i kalsongerna och uppröras över att en dold makt modererar ens briljanta inlägg man gjort 03.14 på nattkröken heller.

Det som stör mig är väl mest att ett annons intäkt beroende företag äger vårt forum & det som styr är att ev. annonsörer gillar det som skrivs på forumet för att annonsera. Tanken på ett forum av & för hoj älskare utan styrning av annonsörerna är för mig mer tilltalande. Sedan så har jag personligen fått erfara att det inte är ok att skriva att företag AB har bra produkter då annonsörerna ogillar det.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är inte "vårt" forum. Vi är besökare.
Jag skiter fullständigt i vem som äger det.
Så länge hojåkare hänger här o snackar skit kommer jag oxå att göra det.

O om dom censurerar så det börjar droppa ava nvändare så gynnar det ju inte direkt intäkterna, så jag tror det är lugnt.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Swedie har endast teknisk support numera från och med 1 januari 2012. Står uppe i högra hörnet dit trådskaparen hänvisade oss att läsa.

"Swedie" som grundade SH år 2001 är från och med 1 jan 2012 endast tillgänglig som administrativ och teknisk mellanhand till Egmont Tidskrifter AB som äger sajten."
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Swedie har endast teknisk support numera från och med 1 januari 2012. Står uppe i högra hörnet dit trådskaparen hänvisade oss att läsa.

"Swedie" som grundade SH år 2001 är från och med 1 jan 2012 endast tillgänglig som administrativ och teknisk mellanhand till Egmont Tidskrifter AB som äger sajten."

Vilken befrielse för honom.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00

Vad jag vet är koncernen till fullo ägt av en stiftelse som bildades i början av 1900-talet?

Om man registrerade sig 2008 och endast skrivit inlägg sedan 2010 kan man knappast ha upplevt någon fruktansvärd nyans/skifte i moderering eller möjlighet till utsvägningar?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Egmont har ägt sajten sedan februari 2008. De har såklart en affärsmodell för sporthoj.com där annonsering ger inkomster som driver sajten och förhoppningsvis ger ett plus. SH är även ett varumärke som de är stolta över att äga.

Kontot "Egmont Tidskrifter" som reglerna står skrivna under nu (istället för mig) är såklart ett adminkonto på forumet och är till för Egmont Tidskrifter att få ut officiell information vid behov. Det är mer rätt att officiella saker står under deras skrift än mitt egna personliga konto.

Det finns ingen från Egmont som kommer gå in och styra och bossa. Så den oron kan ni släppa. Allt kommer fortsätta precis som vanligt. Dock kommer jag troligen försöka hitta fler moderatorer, så det är större chans att saker inte missas.

Ang regler och on/offroads snack om erfarenhet om att inte göra reklam. Problemet många har är att man vill vrida reglerna till egen gynning och gör övertramp tills man blir bannad, och sen blir man arg för banningen. Och ofta är ursäkten "men andra får ju". Nej, ingen får, men många skiter i reglerna och gör reklam ändå på olika sätt. Och en del saker missas att hanteras av moderatorer. För att andra gör fel, gör det inte rätt.

En kund FÅR skriva en tråd om ett företag, men i större del av fallen är det på begäran av företaget och är därför smygreklam. Något som inte är ok, som det står skrivet i reglerna. Här är det ytterst svårt för att en moderator att med 100% säkerhet alltid göra rätt.

Jag lämnar denna tråden öppen, men med förhoppningen att man läst mitt inlägg och släpper oron över att Egmont skulle börja banna till höger och vänster. Reglerna förblir desamma. Jag har inte hört annat. Och det finns ingen person från Egmont och som ska ersätta mig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är kvar som medlem. Jag har fått lov att skita i att bli vänner med massa folk på SH, just pga min position här. Mycket tråkigt! Ni med erfarenhet som "chef" inom ett yrke, kan förstå behovet att hålla avstånd, om man en dag behöver avskeda någon (banning).

Jag kan fortfarande administrera och moderera som vanligt, men kommer delegera ut ansvaret över fler moderatorer för att bredda åsikter och hur sajten ska fungera och hur tonen ska vara.

Det är ju "er" sajt, på så sätt att medlemmarna styr innehållet, om än att jag (varit) en guidande tonsättare för att justera när saker kanske går för långt söderut.

Jag kommer i fortsättningen stå för fortsatt utveckling av sajten. Vilket är det jag helst vill göra. Att moderera har varit ett långt och otacksamt jobb. Så jag kommer fortsätta bygga på med nya funktioner och ge support och fixa när saker går fel. Alltså, inget har egentligen ändrats, mer än att jag kliver undan som "huvudmoderator". Om än, att det kan ta ett tag. Många kopplar ju mig till SH, och det har gett mig både skit och bra saker.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top