Kommer ni ihåg 2003???

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vilka minnen. :)

Är det ingen som har musikvideon med Roy Karrim(stavning?). Den är väl från samma år och är underhållande. :D
 

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
yamaha honda
Vilka minnen. :)

Är det ingen som har musikvideon med Roy Karrim(stavning?). Den är väl från samma år och är underhållande. :D

Jajjamänsan det har jag, vet ej hur man länkar men du kan få den skickad om du vill ha.

En klassiker.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Åh, mitt första år jag körde hoj!
Vilka minnen som väcks till liv ; )
Härlig video som inte alls dämpar mitt åka sug. . .
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Mmm... fullt ös i motardgruppen. Vilka minnen och vilket rus! Vi har iofs lika kul på Rörken nu, men det är ändå inte samma grej... fast jag tror vi gör en bättre grej för motorcyklisterna i stort idag.

Vi syns snart igen hörni! :)

/ Veronica (ofrivillig linslus)
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
ahh va kul det var - jag måste rörke på bmw´n vid några tillfällen i år - känns ju som en evighet sedan....
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Hittade två bilder från TomK:s förfest, bör vara ifrån det där årtalet..
 

Bifogat

  • DSCF0023.jpg
    DSCF0023.jpg
    49.2 KB · Visningar: 55
  • DSCF0062.jpg
    DSCF0062.jpg
    25.6 KB · Visningar: 58

millan

Numera hojlös mamma!
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SÅLD...
Åh, det var längesen jag såg den filmen! :)

På den tiden var det måndagkvällarna som var heliga :)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jo tack, den säsongen lär man inte glömma i första taget:
En vurpa per 2 körda bantilfällen blev det på Husan det året och med tanke på att jag körde drygt 40ggr så vart det en hel del blåmärken...

Extra minnesvärt var det att krasha 3ggr på en helg på Ålandslägret, att efter highsider no1 (ut ur Rörkens chikan) köra med spräckt svanskota och efter no2 (ut på start/målrakan) halta långt in i december...

Mitt framträdande i ovan nämda film är ju också minnesvärt :gnissla

Tur att man blivit minde crashbenägen på gamla dar...
 

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Vilka minnen. :)

Är det ingen som har musikvideon med Roy Karrim(stavning?). Den är väl från samma år och är underhållande. :D

hemsidan till videon har jag:)
vill du återväcka gamla minnen?! :yoparty
fast var det inte 2004? Uppsala folket blev MTV kändisar...:va
http://www.rojkarim.com/
är hans hemsida och filen heter väl rita.

2003 året då alla touringar blev av med Affe, TomK och Penguin och XX,
då det festades inte bara hos TomK utan hos Kreuger och Zeal, Sporthojsfest fick ett nytt begrepp i UaRR folkets ögon och URMCK var de bästa på att fixa streetrace...det var då fuzzhat en kom till satn *brr sitter å blir fredags sentimental ju*
 

Bifogat

  • bord 1 030924 JoS.jpg
    bord 1 030924 JoS.jpg
    65.1 KB · Visningar: 63
  • pumpen2 030701 Kryptonit.jpg
    pumpen2 030701 Kryptonit.jpg
    92.1 KB · Visningar: 71
  • scrab04.jpg
    scrab04.jpg
    21.6 KB · Visningar: 48
  • dsc00142.jpg
    dsc00142.jpg
    91.5 KB · Visningar: 55
Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Storvreta/Uppsala
Hoj
spätta på en blackbird
Det fanns ännu en sak som gjorde den sommaren så speciell vid någon av touringarna så stannade vi i Lapplandsväsby där även folk fick sina hojar skadade då asfalten smälte.

Och vi åt i mängder iaf vissa av oss ;)
 

Bifogat

  • skylten i väsby 030706 Pingvinen.jpg
    skylten i väsby 030706 Pingvinen.jpg
    87.3 KB · Visningar: 43
  • lapplands väsby 2 030706 Pingvinen.jpg
    lapplands väsby 2 030706 Pingvinen.jpg
    68.8 KB · Visningar: 67
  • 4 030706 n'lasse.jpg
    4 030706 n'lasse.jpg
    53.4 KB · Visningar: 37
  • dscf0071 tinatjejen.jpg
    dscf0071 tinatjejen.jpg
    24.3 KB · Visningar: 72

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja vad hände med stackarn i Upplands Väsby efter den där gången? Tror inte jag såg honom igen. Det var väll för tungt att komma tillbaka när han klotade sin nyreparerade R1:a. Känndes lite annorlunda när framfälgen väljer att packa ihop totalt när vi kör i 30. Framför allt emd tanke på tempot alldeles innan :skrämd

2003 var för övrigt ett underbart år ur MC-synvinkel. Vi var ofta över 20 - 30hojar på samåkningarna. Varje dag efter jobbet så var man ute och det fanns alltid någon att åka med. På helgerna var det mer regel än undantag att turerna sträckte sig upp till 30 mil och över det! Tror jag körde 1700 mil med Firebladen den sommaren, och då hann jag med några mil med Ninjan före det! Förra året körde jag knappt 200 mil gata.... Det var även året när turnégudie Nogger (dåvarande Bluerider) införde begreppet cykelvägar på utflykterna. Tror aldrig jag har kört så mycket småvägar i mitt liv...
Det var en otrolig sammanhållning med UaRR fester varje helg och snabbmat långt in på sentimmarna. Rörken måndagar, Våfflan onsdagar, Rejs Torsdagar och Touring i GP-tempo på helgerna. Det fanns inte på kartan att missa något av det, det var lika med katastrof :) Den sommaren kommer jag aldrig att glömma!

Det enda avtryck jag lyckades med i Rörkenfilmen är när man några gånger ser min stora oljefläck i chikanen så den är inte speciellt positiv för mig... :)

Nu komer en ny härlig sommar igen:squid
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Ja vad hände med stackarn i Upplands Väsby efter den där gången? Tror inte jag såg honom igen. Det var väll för tungt att komma tillbaka när han klotade sin nyreparerade R1:a. Känndes lite annorlunda när framfälgen väljer att packa ihop totalt när vi kör i 30. Framför allt emd tanke på tempot alldeles innan :skrämd


Om jag inte minns fel så sprack väl fälgen för att han körde in i trottoarkanten pga rullgrus? Men som du säger, sen såg man inte röken av honom mer...

Visst var det väl 2003 vi körde svett-touring-Siljan-runt också? Då när du försökte elda upp grillen där uppe i dalarna? Den helgen kommer man att minnas länge...:D
 
Last edited:

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
uppsala
Hoj
R1 -05
Men gubben vad go du e...

"Huvudrollsinnehavaren" Yammaretta är lite leppsen nu, sålde den hojen nyss för att hans bil rasade ihop...:gråta men han kan få låna min ibland om abstinensen blir för hård!
Ja sorgligt e inte ord nog för vad som kändes i hjärtat när man blev tvungen att sälja ögonstenen...buhu weeeiiiiiiiiii....men skönt med vänner som gör att man får uppleva lite adrenalin igen dårå mycket vacker gest...puss på dig....:D

Ja sorgligt e inte ord nog för vad som kändes i hjärtat när man blev tvungen att sälja ögonstenen...buhu weeeiiiiiiiiii....men skönt med vänner som gör att man får uppleva lite adrenalin igen dårå mycket vacker gest...puss på dig....:D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top