Kommer ZX8:an kunna powerwheela på 3:an efter detta...

Kommer hojen att kunna powerwheela på 3:an?

• Antal röstningar
    0

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Huvudhjälm.png
Är det här kanske ett alternativ? "Snyggt" men ändå säkert..... typ. :hihi

- Nja, min Kawwaklädsel brukar vara kevlarjeans o skor med skydd. Kepa hade varit friskt, helt klart...men eftersom min motorcykel går i mer än hundra så blåser den fan av stup i minuten.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Den kommer bara kunna powerwheela på 3an när du hänger vid den lokala korvmojen och berättar för brudarna :hihi[/QUOTE

1:an = JA
2:an = Troligtvis inte utan ovan nämnda "korvmojs" val bakpå.
3:an = Nej

Men bara för att man "fått upp den" behöver man inte gjort på rätt sätt... Lycka till :rock

Observera att detta inlägg är skrivet med Ironi. :tummenupp

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Yeah...! Äntligen en tråd värdig detta forum...! Sååå jävla skönt att någon lättar upp den begravningsstämning som råder efter alla trådar om Miljöpartiet, haschflätor, SMC och autonoma fordon.

Jag hade en lagomt vässad '92 ZXR750. Dåförtiden. På den tid blå Lockhartruta var coolt. Alltså mer än tjugofem år sedan. Så jag kommer inte riktigt ihåg hur den whiiilade. Nog whiiilade den. Men på rent vrid på trean vete fan...? Kanske över ett krön med upprätt och motiverad förare extra långt bak...?

Kawasakichassiet är ju tyvärr en överviktig gris jämfört med t.ex. Firebladen eller den Suzuki som kom 1996. Men genom att slaviskt följa en av Smokey Yunicks regler ("the lightest parts are the ones left in your garage") och genom att inte stirra sig blind på toppeffekt så ska det väl gå att fixa...?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Du ska ha en överjävlig teknik(och mod då det går fort) om du ska få upp den på 3:an eller hjälp av geografin som alatalo nämner.

Att den ska powerwheela efter ett av och påslag kommer inte hända.

Min K6 gjorde det efter mappning och drevning (+2 bak vilket gör hjulbasen kortare) men som någon skrev så går det omkring 200 då vilket kan bli intressant...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag tror inte den kommer lyfta på 3:an utan kopplingsfippel, men tvåan lär nog lyfta framhjulet på en vässad 900 med 140 hk original.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tror att den kommer att gå ungefär som en ZX-9R (toppskevarmodellen 94-97), fast med fränare körställning.
Inga direkta wheelietendenser, om man säger.

Min SRAD-gixxer slår runt på ettan och segar upp på power på tvåan. På trean blir det bara lite flaxigt i styret.
Suzukin är som alla vet vida överlägsen Kawasakin även om den senare har en big bore-motor.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att den kommer att gå ungefär som en ZX-9R (toppskevarmodellen 94-97), fast med fränare körställning.
Inga direkta wheelietendenser, om man säger.

Min SRAD-gixxer slår runt på ettan och segar upp på power på tvåan. På trean blir det bara lite flaxigt i styret.
Suzukin är som alla vet vida överlägsen Kawasakin även om den senare har en big bore-motor.

Fast 9an har väl lite längre hjulbas? Tror jag, men är för lat för att googla.

Annars brukade det ju på sporthoj förr om åren vara poppis med testa tvåan. :va

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Har du bilder på portningen före/efter? Det kan ge en uppfattning om effekten har ökat eller minskat. För att kunna wheela lättare behöver effekten i första hand ökas i mellanregistret och få en bred momentkurva där.

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Ställ gaffeln så att du har max rebound och slå på och av gasen precis vid ett gupp/krön/farthinder samtidigt som du sitter på bönpallen så kanske det fladdrar till lite i styret :yoparty

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Har du bilder på portningen före/efter? Det kan ge en uppfattning om effekten har ökat eller minskat. För att kunna wheela lättare behöver effekten i första hand ökas i mellanregistret och få en bred momentkurva där.

- Såhär ser insugen ut. Tydligen ett bra jobb, enligt andra som portar.

insug närbild liten.jpg

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Ställ gaffeln så att du har max rebound och slå på och av gasen precis vid ett gupp/krön/farthinder samtidigt som du sitter på bönpallen så kanske det fladdrar till lite i styret :yoparty

- Jag är inte ute efter att provocera framhjulslyft, bara nyfiken på vad som blir effekten av den setup:en som gjorts : )

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
- Åh minsann...på privata fester eller bara hypotetiskt? :brynad

På forumet, det finns några uttryck som börjar ha fallit i glömska här. De ska dessutom skrivas lite om vartannat med gemener versaler.

- Har du provat borra?
- har du testat tvåan?
- ligga?
- borra?
- Moppefucko
- Fäll upp bakre fotpinnarna
- Kätting i taket

Andra får fylla i sånt jag glömt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad