Ichnoz skrev:Det finns flera högre personer inom kommunal....
Dom som har höga placeringar är inte med i kommunal.
Ichnoz skrev:Det finns flera högre personer inom kommunal....
anja skrev:kommunal har inte valt fel tillfälle. dom strejkar nu, för att kollektivavtalet gick ut nyss. när skulle dom annars strejka?
Vad som verkligen upprör mig är att folk tycks tro att 5% är ett bra lönepåslag. Man bryr sig då inte om att nämna att det bara rör sig om runt 750kr på en heltid.zykl0n skrev:De kunde tagit ett tvåårsavtal med runt 4% per år och tagit den stora striden vid ett lämpligare tillfälle.
Det kan ju inte gynna någon av parterna att lägga konflikten just när världen skakas av terror, krig och en djup lågkonjunktur.
Men jag håller helt klart med om att lönerna är för låga.
Ugluk skrev:Vad som verkligen upprör mig är att folk tycks tro att 5% är ett bra lönepåslag. Man bryr sig då inte om att nämna att det bara rör sig om runt 750kr på en heltid.
Sen finns det ingen anledning att kommunalanställda ensamma ska betala för kommunernas dåliga ekonomi. Höj kommunalskatten eller omprioritera!
Törs man fråga vad 2% innebär i reda pengar för dig, ett dåligt år som detta?zykl0n skrev:Nej det är möjligt att 5% inte är bra men de kan ju inte räkna med att göra hela höjningen på ett år.
Specielt inte under ett ekonomiskt dåligt år.
Själv tror jag att jag fick 2% mer i år.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |