Kommunikation som icke är trådlös, finns det?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Har kikat lite på kommunikationer, men allt som finns är trådlöst, och då snackar vi 3 k, det är lite väl saftigt kan jag tycka!

Någon som vet om det finns ett stycket dosa där du bara pluggar i 2 helt vanliga headset från mobilen med hederlig gammal kabel med 3.5 mm plug?

Om det nu INTE finns, ska ja nog uppfinna saken o kanske tjäna mig några kronor! hehe...

Hoppas någon förstår vad jag menar, alltså en liten dosa som ska förmedla ljudet mellan 2 headset med kabel...

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
det där kan absolut vara någonting!

annars kom jag på att både jag och tjejen har ju iphone, måste finns någon app på dom man skulle kanske kunna ladda hem o sen köra mellan dom utan att behöva ringa upp varann...

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
hur funkar den med kabel då tycker du? känns jäkligt overkill och köpa trådlöst om man inte ska använda det så himla mkt!

man bara kopplar de båda headsetten till en dosa. funkar ju kanon
finns ingång för GPS MP3 m.m
kan leta åt den o maila bild nu

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
jag har också en med både kabel o trådlös som går LÅNGT!! AUTOCOM

någe sånt skulle ju vara prima, men den hade ju inte alls fått bra betyg plus att den kosta pengar...

finns ett gratisprogram som heter "viber" som jag ska kolla om det funkar, nackdelen där är att då måste du sitta uppkopplad hela tiden, och det går vi internet vad jag förstått...

bästa vore om det gick para ihop 2 mobiler via blåtanden, underligt att det inte kommit ännu!

sen så kommer man väl aldrig kunna få musik i lurarna och att det hörs om man ska snacka med varann?

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
någe sånt skulle ju vara prima, men den hade ju inte alls fått bra betyg plus att den kosta pengar...

finns ett gratisprogram som heter "viber" som jag ska kolla om det funkar, nackdelen där är att då måste du sitta uppkopplad hela tiden, och det går vi internet vad jag förstått...

bästa vore om det gick para ihop 2 mobiler via blåtanden, underligt att det inte kommit ännu!

sen så kommer man väl aldrig kunna få musik i lurarna och att det hörs om man ska snacka med varann?

autocoms värsta har den fått dåligt betyg ???

MUSIKEN BRYTS NÄR MAN SNACKAR MED VARANDRA

köpte den här av en kille som hade den när han körde rally

Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
autocoms värsta har den fått dåligt betyg ???

MUSIKEN BRYTS NÄR MAN SNACKAR MED VARANDRA

köpte den här av en kille som hade den när han körde rally

jag citerade han som länkade en app på mobilen!

nu till detta med att leta appar till mobilen! :)

jag hittade denna

http://iphonepyssel.se/cydia-apps/ibluetooth-call-prata-med-en-van-over-bluetooth-cydia/

dock måste man ha jailbreakad lur, lite synd :/

jag skulle fasen vilja uppfinna en app, vart vänder man sig då?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
vad tror ni om denna lösningen?

http://www.importgrossisten.se/presta/product.php?id_product=1016

dock så ska det vara helt tvärtom, 2 st 3.5 mm pluggar och en ingång, så man kan få in 2 ljudkällor i en och samma lur, sedan kopplar man den ena i en liten mp3, och den andra pluggar man in mobilen i...

Sedan kör man någe gratis program alá skype och snackar med motsvarande kompis på hojen bakom, lr tjejen bakom..

Nackdelen jag ser i alla detta är att då sitter man jämt uppkopplad så vartenda lilla ljud kommer höras, och är det dålig internetmottagning så kommer samtalet brytas och så måste man på någe vis koppla upp samtalet igen, och på så vis behöver man komma åt mobilen...

Ska fortsätta klura lite på detta, men tror det ska gå och styra upp någon egen bra variant om man har nya mobiler, headset till dom, vill kunna snacka men ändå ska gå lyssna på musik samtidigt, och man ska INTE behöva pilla på mobilen samtidigt :) hehe

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
ChIlla

Du kanske ska prova själv istället för att fråga oss vad vi tror du behöver eller gillar?
Finns väl ingen som kan ge en så bra utvärdering som du själv

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag vet att du ville ha ett trådat system...
Men jag kollade runt lite och hittade en sida som jag använt tidigare till att beställa diverse saker billigt, (med god kvalité) hittade även ett sett med trådlösa som har fått väldigt goda betyg och har ett väldigt fint pris!

På denna sida är det gratis frakt till sverige, det kan dock tillkomma tull om du har otur, men med tanke på priset så tror jag inte det gör så mycke :D

Dock inget jag själv har använt men med tanke på betyg och det lilla priset kan det kanske vara värt att chansa lite :tummenupp

http://www.dealextreme.com/p/bt-interphone-handsfree-bluetooth-for-motorcycle-and-skiing-helmet-2-piece-set-35612

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
jag citerade han som länkade en app på mobilen!

nu till detta med att leta appar till mobilen! :)

jag hittade denna

http://iphonepyssel.se/cydia-apps/ibluetooth-call-prata-med-en-van-over-bluetooth-cydia/

dock måste man ha jailbreakad lur, lite synd :/

jag skulle fasen vilja uppfinna en app, vart vänder man sig då?

Varsågod! :)
http://sv-se.facebook.com/teliamax25?sk=app_116892861730821
(Det är seriöst har sänts som reklam på TV)

Funkar dessa biltema/classe grejer till att plugga in telefonen?

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Dock inget jag själv har använt men med tanke på betyg och det lilla priset kan det kanske vara värt att chansa lite :tummenupp

Tack för tipset! Köpte just ett:tummenupp:)

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
ChIlla

Du kanske ska prova själv istället för att fråga oss vad vi tror du behöver eller gillar?
Finns väl ingen som kan ge en så bra utvärdering som du själv

Om du tycker det är jobbigt att jag skriver i min egen tråd så är det väll bara att inte vara här inne och läsa? Jag ventilerar lite ideér och ville ha tips, och även om någon hade provat och få det och funka med vanliga mobiler istället för köpa dyr utrustning!?

Jag vet att du ville ha ett trådat system...
Men jag kollade runt lite och hittade en sida som jag använt tidigare till att beställa diverse saker billigt, (med god kvalité) hittade även ett sett med trådlösa som har fått väldigt goda betyg och har ett väldigt fint pris!

På denna sida är det gratis frakt till sverige, det kan dock tillkomma tull om du har otur, men med tanke på priset så tror jag inte det gör så mycke :D

http://www.dealextreme.com/p/bt-interphone-handsfree-bluetooth-for-motorcycle-and-skiing-helmet-2-piece-set-35612

Nej, det var inget krav på att det måste vara med sladd, tänkte mest att priset skulle vara sjukt mkt billigare om man inte blandade in harry blåtand i det hela! :) men den du länkade till såg fasen inte så dum ut, ska skicka dom ett mail och fråga om man kan plugga in eget headset i den som har mick, ett sånt vanligt du får med till iphone, tror nämligen inte jag pula in något i min hjälm, sitter så galet trångt om skallen så! :)

Varsågod! :)
http://sv-se.facebook.com/teliamax25?sk=app_116892861730821
(Det är seriöst har sänts som reklam på TV)

Funkar dessa biltema/classe grejer till att plugga in telefonen?

tackar, har sett den på tv-reklamen oxå, dock så tror jag inte dom skulle satsa på en sådan app jag tänker på pga att dom vill ha en app som ska kunna säljas i stor skara, och så många mc-åkare med behov utav att snacka med varann tror jag inte det finns...

Tack för tipset! Köpte just ett:tummenupp:)

Nice att nån köpte, kan du hojta till så fort du provat det o säga vad du tycker?

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag har haft intercom med sladd. Ljudet var bra men sladden var omständig, himla pyssel med kontakter och ljudkontroller och i vilken fick enheten skulle ligga och man var ju tvungen att ta ur kontakterna varje gång man gick av hojen om man inte ville sitta ihop som siamesiska tvillingar.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife