Känner en annan som trycker igenom sin förgasare och han har mkt stora problem med bestyckningen, så vetefan om det är så mkt bättre å trycka igenom föggen..?
Möjligt vis på en större maskin men inte på en sån här liten skulle jag tro!
För jag har ju inga problem med responsen iaf för han kommer på en gång när man rör gasen...
Ser ingen ide att ha IC när man kör med kompressor och mettis.. Allt blir ju Is(insugs rör, kompressor) motorn blir ju knappt varm vafan
Kör samma som på dragracing bilarna där oxå=)
Varför krångla när man kan göra det lätt?
Sen är jag lite sugen på att bygga på sprut på den
köpa ett Ms eller Vems så styr jag även tändningen oxå!
då är det verkligen One of a kind
Och ang remmen, jag blir galen, jag vet att en kedja blir slapp på "undersidan" alltså icke drivsidan men det verkar ju inte som att det är så på min rem till kompressorn:S
Tycker det bara är ord mot ord imellan oss
men kollade du på bilden jag gjorde?
Kan ingen mer komma in och säga hur det är med remmen??
Enligt mig så är det så att kraften på remmen är enda ifrån "punkt1" till "punkt2" på bilden jag gjorde, för kraften är ju hela vägen när motorn är igång.
Den börjar ju dra remmen vid "punkt1" sen går "draget" upp mot kompressorn, drar med sig remskivan runt, fortsätter ner till "punkt2"???
Blir ju galennnnn