Kompressor till hoj?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Vem säljer detta? Sitter och lurar lite på vinterns projekt! Ska hämta en ny motor till min GSXF idag och sedan sälja den. Ska köpa en ZZR1100 omkring -99 i vinter och skulle vilja trycka ur lite mer ur den! Är det någon här inne som vet om det finns nåt lämpligt företag som säljer kompressorer anpassade till motorcyklar som man kunde bygga nåt kul med? Även om ni vet några bra sidor som säljer avgas, trim, styling etc till denna cykel så vore det kanon!!

Martin

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
fireblade skrev:
Satsa på denhär istället...
Är nog enkalre :)

http://www.motobykz.co.uk/Munch/Munch.htm

JA, det är nog enklare. Och ungefär samma pris också ju! Jag menar, klart att en kompressor kostar en halv miljon! Precis som cykeln i länken!

Jag har sett en ZZR med kompressor på en strip körning, så det går alldeles utmärkt! Det är ju inte svårare än att dra rör till en turbo i alla fall... Ingen som har nåt tips på sidor med infor om eller försäljning av kompressorer till mc?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Det är rätt ovanligt med kompressor på hoj så jag tror inte att det finns så många, om en några, färdiga satser.
De byggen som jag har sett har varit just byggen, ofta baserade på kabinkompressorer till flygplan. Men det finns säkert fler varianter på temat.

Boost

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Turbo R6 AWD
Tjenare!

GIK Turboteknik i Göteborg säljer OpconAutorotor-kompressorer med varierande deplacement/varv. Där hittar du en lagom stor kompressor till ditt bygge. Jag vet av erfarenhet att det kan vara jobbigt att lösa transmissionen till kompressorn eftersom man måste ha en remskiva på vevaxeln och vevhuset bör ju helst förbli oljetätt!!
Det mekaniska är ändå den enkla biten. Mer besvärligt blir det när du skall optimera bränsleinsprutningen och tändsystemet för överladdning...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0