Kompressormatad GSX-R1100? Var hitta info?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
andersson turbo skrev:
HEHE aa å gul å fin ja visste väl att du skulle gilla den rätt modell å allt

Plenum med inbyggt kyl (vattenkylt) men saaatans va varmt vattnet blev

Den laddar ju hela tiden ingen tid för vila där inte så som på en turbomoppe
:) Mmm, den var fin... vill ha! :banana Både rätt modell och rätt färg. Riktigt najs!
Ja, det måste ju bli varmt pga laddtryck hela tiden. Var sitter vattenkylaren? Måste bli trångt på en sådan...
Undrar hur det är att köra den när det svänger. Man kan ju vila lite då och då med turbohoj, man hinner förbereda sig lite, men med kompressor kommer den ju direkt! Blir kanske lite ansträngande? Om jag gasar på lite på kurviga vägar med min så slår jag på full gas mitt i kurvan, så får jag bra tryck ut ur kurvan, men med kompressor måste det ju bli jäkligt starkt hela tiden och svårkört när man ska dosera gasen. Slutresultatet blir väl som när jag körde min enduroreggade KTM 500 MX (tvåtaktscross) på gatan. Blev ganska många rundor på asfalt med den, men jag var helt slut efter ca en mil... minsta lilla blipp med gasen så hängde framhjulet i luften. Iofs roligt, men ändå... :hihi

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
lahi skrev:
Jag såg för ett tag sedan någonstans att det hade byggts en kompressormatad GSX-R1100 för dragrace. Någon som vet var man kan hitta info om den? Var det inte någon här på forumet som var inblandad på något sätt? Är intresserad av hur drivningen till kompressorn fixades och bilder på hela setupen mm mm. Har spånat lite på sista tiden men vill gärna veta hur andra har gjort. Tacksam för svar!

såg en h-busa med kompressor på mantorp i helgen för dragrace..tog bild på den med telefonen skicka ditt nr så kan jag skicka bilden om du vill

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
dimax skrev:
såg en h-busa med kompressor på mantorp i helgen för dragrace..tog bild på den med telefonen skicka ditt nr så kan jag skicka bilden om du vill
Ja, det var väl den Hayabusan som Sölle racing skruvade ihop med TTS-kit? Har inte sett den än.. Tack för erbjudandet, men jag har inte en så ny telefon som klarar av bilder... :hihi

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suz
.....som min bror skrev här så e svarta kompressor bygge lagt på is då min ekonomi inte e va den borde... lite små fix innan provstart men de e inge kul just nu,.... men målet e kvar att köra på bonneville gå in i 200mph klubben vi bygger för 220mph tar ut 400+hp drivningen har stödlager ut i kåpa å e kapabel för betydligt mer effekt utag...... se bild på sidan här å hemsidan

kompressor+drivningen till den blå har jag också... drivningen ville jag ha till magnet tändning om jag skulle få problem med mitt dta system, kompressorn e som reserv å ett extra insprut (mbe) e ju alltid bra å ha..... problem med att kompressorn bygger värme e inte så stort för oss då vi kör med metanol och en femte spridare som blir laddtrycks reglerad å sitter före kompressorn, för kylning å tätning

leker med andra hästar nu.. start på färjestad 8/8 lopp 8 spår 2 tror jag Vinnelda va namet....säker vinst ...haha!

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...